otrdiena, 2013. gada 9. aprīlis

Meklēšana rit tālāk.


04.05.00.

Process rit tālāk. No „Custom 65’ ” esam jau praktiski atteikušies. Ir atrastas dažas jaunas un pieņemamas jahtas.
Viena no tām ir „Larry Lones 59’ ”. Austrālijas projekts ar diviem ķīļiem. Tērauds. Varētu būt pieņemams, ja būtu par kādu pēdu garāka.
Otra – „Charlie the Bird” 62’, bet ar aizdomīgi īsu ūdenslīniju. Interesants projekts, būvēts Taivānā. Garas pārkares bet ūdenslīnija tikai 12,4m, tas nozīmē mazu vidējo ātrumu.
Trešā – „Trewes 59”. Jongert Nr.230. Tērauds, bet  par īsu un tikai ar 6+2 guļvietām.
Ceturtā, manuprāt, ir visvairāk vērību pelnošā. Tā ir „Crusader of  Dee” 63’. Šis piedāvājums bija starp pašiem pirmajiem, bet nevarējām sazvanīt kontaktpersonu un atmetām to, kā dārgu. Neatlaidīgais Ivars tomēr sakontaktējās ar brokeri un, liekas, ka tā ir laba jahta. Pagaidām nezināms ir korpusa materiāls – „cold moulded” ko var iztulkot dažādi – gan kā velvētu, tātad tērauda, gan kā auksti formētu, varbūt stikla šķiedra (vēlāk izrādījās, ka tā sauc līmētos finiera korpusus).
Spriežot pēc izlaides gada 1969., diez vai tā būs stikla šķiedra. Ja tā ir tērauda, tad es noteikti uzstāju, ka jābrauc skatīties. Atrašanās vieta ir Port Hamble (UK).
Vēl, kā rezerves variants ir dažas čartera jahtas „Atlantic 61” Grieķijā.
Gandrīz aizmirsu, ka Spānijā arī vēl ir „Star sail shooner”, kura īpašnieks ir Venecuēlā.
Kā redzams, tad stāvoklis nebūt nav bezcerīgs.


15.05.00.

Turpinās meklēšanas vēsture.
„Crusader of  Dee” izrādās ir no mahagoni (tātad koka – neder!).
„Ancasta” (liela jahtu brokeru kompānija) atsūtīja dažus piedāvājumus, no kuriem pēc cenas un izmēra ir laba viena ferocementa (betona) jahta „Konigfischer”. Garums 21m, platums 5m, šonera takelāža, ērts plānojums.
Kārtējā apspriedē pie Māra, es parādu šo jahtu. Sarunas laikā izkristalizējas doma, ka varbūt mums ir tikai aizspriedumi pret ferocementu.
Sākas sezona, un piedāvājums arvien samazinās. Jābrauc skatīties cik tik ātri vien var un nekavējoties jāsavāc informācija par ferocementa jahtām.
Dažu dienu laikā es savācu kaut kādu informāciju par ferocementa jahtu būvniecību un ekspluatāciju. Visas atsauksmes ir labas. Ferocementa jahtas būvē jau no 1848.gada. Jahtas ir izturīgas un nav smagākas par analogām stikla šķiedras vai koka jahtām (ja garums pārsniedz apm. 12 m). Remonts ir viegls un apkalpošana vienkārša un lēta. (Pēc II Pasaules kara angļi būvēja pat ferocementa zemūdenes)
Nolemts. Piektdien laižam uz Maljorku skatīt jahtu. Labi, ka pirms tam vēl piezvanām brokerim jo izrādās, ka jahta jau ir Marseļā. Tas pat ir labāk, jo biļete uz Marseļu ir lētāka un tas nozīmē, ka jahta pārvietojas, tātad ir pilnīgā kārtībā.
Cerēsim, ka šoreiz mums paveiksies.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru