04.05.00.
Process rit tālāk. No „Custom 65’ ” esam
jau praktiski atteikušies. Ir atrastas dažas jaunas un pieņemamas jahtas.
Viena no tām ir „Larry Lones 59’ ”.
Austrālijas projekts ar diviem ķīļiem. Tērauds. Varētu būt pieņemams, ja būtu
par kādu pēdu garāka.
Otra – „Charlie the Bird” 62’, bet ar
aizdomīgi īsu ūdenslīniju. Interesants projekts, būvēts Taivānā. Garas pārkares
bet ūdenslīnija tikai 12,4m, tas nozīmē mazu vidējo ātrumu.
Trešā – „Trewes 59”. Jongert Nr.230.
Tērauds, bet par īsu un tikai ar 6+2
guļvietām.
Ceturtā, manuprāt, ir visvairāk vērību
pelnošā. Tā ir „Crusader of Dee” 63’.
Šis piedāvājums bija starp pašiem pirmajiem, bet nevarējām sazvanīt
kontaktpersonu un atmetām to, kā dārgu. Neatlaidīgais Ivars tomēr sakontaktējās ar
brokeri un, liekas, ka tā ir laba jahta. Pagaidām nezināms ir korpusa
materiāls – „cold moulded” ko var iztulkot dažādi – gan kā velvētu, tātad tērauda, gan kā auksti formētu, varbūt stikla šķiedra (vēlāk izrādījās, ka tā sauc līmētos finiera korpusus).
Spriežot pēc izlaides gada 1969., diez
vai tā būs stikla šķiedra. Ja tā ir tērauda, tad es noteikti uzstāju, ka
jābrauc skatīties. Atrašanās vieta ir Port Hamble (UK).
Vēl, kā rezerves variants ir dažas
čartera jahtas „Atlantic 61” Grieķijā.
Gandrīz aizmirsu, ka Spānijā arī vēl ir
„Star sail shooner”, kura īpašnieks ir Venecuēlā.
Kā redzams, tad stāvoklis nebūt nav
bezcerīgs.
15.05.00.
Turpinās meklēšanas vēsture.
„Crusader of Dee” izrādās ir no mahagoni (tātad koka –
neder!).
„Ancasta” (liela jahtu brokeru kompānija) atsūtīja dažus piedāvājumus, no
kuriem pēc cenas un izmēra ir laba viena ferocementa (betona) jahta „Konigfischer”. Garums 21m, platums 5m, šonera
takelāža, ērts plānojums.
Kārtējā apspriedē pie Māra, es parādu šo
jahtu. Sarunas laikā izkristalizējas doma, ka varbūt mums ir tikai aizspriedumi
pret ferocementu.
Sākas sezona, un piedāvājums arvien
samazinās. Jābrauc skatīties cik tik ātri vien var un nekavējoties jāsavāc informācija par ferocementa jahtām.
Dažu dienu laikā es savācu kaut kādu informāciju
par ferocementa jahtu būvniecību un ekspluatāciju. Visas atsauksmes ir labas.
Ferocementa jahtas būvē jau no 1848.gada. Jahtas ir izturīgas un nav smagākas
par analogām stikla šķiedras vai koka jahtām (ja garums pārsniedz apm. 12 m). Remonts ir viegls un apkalpošana
vienkārša un lēta. (Pēc II Pasaules kara angļi būvēja pat ferocementa zemūdenes)
Nolemts. Piektdien laižam uz Maljorku
skatīt jahtu. Labi, ka pirms tam vēl piezvanām brokerim jo izrādās, ka jahta
jau ir Marseļā. Tas pat ir labāk, jo biļete uz Marseļu ir lētāka un tas nozīmē,
ka jahta pārvietojas, tātad ir pilnīgā kārtībā.
Cerēsim, ka šoreiz mums paveiksies.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru