pirmdiena, 2013. gada 15. aprīlis

Jahta ir mūsu.


17.06.00.
10% par „Konigsfischeru” ir samaksāti. Šodien jahtu Francijā paceļ apskatei.
Vecajai „Mildai” varbūt ir uzradies pircējs – kuģniecības Navalis īpašnieks. Viņš tikai grib, lai mēs vēl nolaižam cenu, bet to mēs vairs nevaram atļauties.

21.06.00.
Esam pasūtījuši jahtas apskati vienai no profesionālajām kompānijām (survey). Šai kompānijai it kā vajadzētu aizstāvēt mūsu intereses, bet tā kā šo kompāniju ieteca Šarps, tad īstas ticības pārbaudei man nav. Vienīgais mierinājums, ka nopietnus defektus viņi neslēps. Galvenais, ka jahta tiks izcelta no ūdens un tiks inspicēts korpuss. Nolemjam, ka neviens no mums uz Franciju, piedalīties apskatē, nelidos (ļoti dārgi).
„Konigsfischera” apskate ir pabeigta. Jahta tiek atzīta par ļoti labu. Oficiālo slēdzienu mēs saņemsim pēc Jāņiem.

05.07.00.
Saņemam oficiālo jahtas pārbaudes aktu. Vienīgais, kas nav saprotams ir tas, kas attiecas uz dzenskrūvi (funny propeller). Vēlāk izrādīsies, ka mums tas izmaksās ļoti dārgi.  
Līguma vēl nav.

06.07.00.
Plkst. 15.00 Andrejsalā notiek preses konference veltīta „Mildas” burājumam apkārt pasaulei. Ar šo dienu tiek atklāta arī mājas lapa internetā www.milda.lv.

07.07.00.
Īpašnieka parakstīts pirkšanas-pārdošanas līgums ir nosūtīts no Vācijas uz Franciju.

09.07.00.
Mārim dzimšanas diena. Tieši gads līdz iziešanai.
Saņemta ziņa, ka līgums izsūtīts tieši uz Rīgu, un tiks saņemts 11.jūlijā. Par naudu Māris ir vienojies un izbraukšana ar autobusu uz Marseļu ir nolikta uz sestdienu 16.jūliju.

11.07.00.
It kā viss jau bija normāli un taisījāmies jau sestdienas vakarā startēt uz Marseļu, kad šodien pēkšņi izrādījās, ka KP (Kālija Parks) nav pašlaik naudas un līdz ar to izbraukšanu nākas pārlikt par vienu nedēļu. Neviens mums nedos jahtu, kamēr tā nav nopirkta.

12.07.00.
Rīgā pienāk līguma oriģināls. Visi potenciālie braucēji pārkārto savu brīvo laiku. Kaut kas jau noteikti nojuks.

16.07.00.
Māris zvana man uz laukiem un saka, ka mēs varētu braukt jau trešdienas vakarā.
Labi, ka mēs jau vakarā mājās sakrāmējām mantas (Dzintra arī brauc līdz).

19.07.00.
         20:45 – izbraucam no Rīgas
         22:00 – Lietuvas robeža

20.07.00.
02:30 – Polijas robeža.
07:20 – piestājam 80km no Varšavas. Mainās šoferi. Vieglas brokastis.
13:00 – ēdam pusdienas Koļo
18:00 – Vācijas robeža. Uz robežas pavadām vienu stundu.

21.07.00.
         09:03 – Francijas robeža bez aiztures
         20:30 – piebraucam pie Port Napoleon un beidzot uzkāpjam uz jahtas.

22.07.00.
         No rīta ceļamies jau plkst.7 no rīta un sākam strādāt. Izrevidējam kuģi un ar mantu sarakstu braucam uz marseļu. Marseļā atkal apmeklējam Notre Dame de la Garde. Pēc tam apmeklējam burātāju veikalus. Veikalos atrodas maz kas noderīgs. Sapērkam pārtiku par 1500F un atgriežamies uz jahtas. Autobuss aizbrauc atpakaļ uz Rīgu.
Sākam nopietnus darbus uz kuģa.
Dzintra tīra ledusskapi.

Pirmkārt, vakar uzpildot jahtu ar ūdeni esam pārlējuši to pāri līmenim. Liekais ir izgājis bilžās. Vēl konstatējam, ka divas ūdens bākas nedaudz tek. Tagad tur neko nevar darīt.
Oskars (Stopiņš) un Valdis (Birkavs) sāk pumpēt ārā bilžu ūdeni. Mēs ar Olafu (Bluķi) nodarbojamies ar elektrisko problēmu risināšanu.
No sākuma mums neizdodas neko daudz ieslēgt. Sit ārā aizsardzību. Nākas zīmēt ne tikai elektriskās shēmas, bet jāatsvaidzina arī teorētiskās zināšanas strāvas stipruma un pretestību aprēķinos. Vairāku stundu laikā jau nonākam līdz kaut kam sakarīgam. Rīt atnāks cilvēks, kas uz šīs jahtas ir daudz ko remontējis un no viņa uzzināsim kaut ko vairāk.
Vakarā palaižam dingiju ar piekaramo dzinēju un jahtas  ģeneratoru. Lēnām viss sāk darboties.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru