otrdiena, 2013. gada 25. jūnijs

Līdz Gibraltāram


03.08.01.

            Visas iepriekšējās dienas Jānis taisa filmu. Iet samērā grūti, bet beigu iznākums nemaz nav tik slikts, tikai Māris visu ierunāja aizkapa balsī.
Jānis taisa filmu

            Vakar bijām uz Koridu. Iespaidi ir pretrunīgi, bet kopumā man laikam tomēr nepatika. Skats uz vērsi ir pārāk nožēlojams. Toreadori gan ir ļoti graciozi un drosmīgi. Viens tika paņemts uz ragiem un tomēr atkal stājās pretī vērsim. Mēs tomēr izlēmām, ka vairāk uz Koridu neiesim. Biļete maksāja ap 40 USD.
Korida

Šovakar, ja dabūsim degvielu iesim tālāk uz Gibraltāru. Prognoze ir normāla.
Izdevās dabūt degvielu zvejas ostā par lēto cenu, uzrādot Latvijas Ārlietu min. kvotu. Papīrs noderēja. Ejam uz Gibraltāru.

04.08.01.

            Naktī bija pilnīga flaute. Dienā tikai ap pusdienlaiku sāka veidoties NW. Sākām iet ar burām. Pēc dažām stundām pūta jau 5 Bft. Skrienam ar 5 mezgliem.

05.08.01.

            Laiks bez izmaiņām. Skrienam ar 6 mezgliem. Pēcpusdienā sāk celties vilnis.
            Šodien sāku rēķināt mūsu grafiku. Ņemot vērā pat vislabāko variantu iznāk, ka ejot uz Tobago mēs zaudējam no 2-4 nedēļām. Līdz ar to, mēs zaudējam derības ar Lembergu (kas man ir sīkums), bet galvenais nezinu kā mēs pārvarēsim 2000 jūdzes pret Gvajānas straumi un valdošiem vējiem. Tādēļ jau paspīdēja doma, ka mēs varētu neiet uz Tobago. Šodien to darīšu zināmu arī Dzintrai. Iespējams, ka viņa tad varētu atbraukt uz Montevideo un mēs varētu pavadīt kopā kādas divas nedēļas arī Buenosairesā.
            Vakarā sāk iepūst stingrāk. Pirms pusnakts izlemju sarēvēt šoneri, jo brīžiem pūš 30-33 kn.
06.08.01.

            Sarēvējam laikā. Pēc pusnakts jau tika piereģistrēts ātrums 37 kn., jahtas ātrums 8.88 kn.
            Uz rīta pusi vējš atkal pielūza uz 6Bft un sākās migla. Līdz San Vinsenta ragam vēl 100 j.j.
            Visu laiku noejam ar burām. Tikai 20 j.j. pirms raga palaižam motoru, jo viļņi vēl ir lieli un vējš ir vājš fordaks.

07.08.01.        
            Piecos no rīta apņemam San Vinsentes ragu. Vēl kādu laiku paskrienam ar burām un tad vējš beidzas. Uzlec saule un sākas vasara – flaute.
            Interesanti, ka vakar visu dienu diezgan strauji kritās spiediens no 1027 uz 1019, un līdz ar spiedienu nokritās arī vējš. Tātad, ļoti augsta spiediena frontē pūš patstāvīgs, stiprs vējš ap 6Bft un pārejot tam uz normālu spiedienu vējš beidzas. Galvenais ir cik strauji spiediens mainās.
            Kadisas līcī satiekam slaveno trimarānu FILA. Praktiski flautē (vēja ātrums 3kn) viņš tomēr gāja ar kādiem 4 mezgliem.
08.08.01.
            Ap sešiem vakarā ienākam Gibraltārā. Jūtos šeit kā mājās. Harbour masters mani šeit jau atceras. Neslēpšu, ka tas ir patīkami.
09.08.01.
            No rīta Aivars sāk krāmēt ledusskapi un atklājas, ka 2/3 no gaļas, kas atrodas saldētavā apakšā nav sasalusi un ir sabojājusies. Smaka ir drausmīga. Izmetam visu gaļu ārā. Neviens nebija iedomājies, ka sablīvējot ar jēlu gaļu pilnu saldētavu ārpuse sasalst izveidojot siltuma izolāciju un visa gaļa vidū joprojām ir mīksta (nu jau veca).
11.08.01.
            Turpinām stāvēt Gibraltārā. Šeit turpinās vētra 8Bft. Ļoti stipras brāzmas ostā. Mēs turpinām strādāt un arī filmēt. Šodien Rīgā rādīja mūsu otro filmu, kas īstenībā ir mūsu pašu pirmā filma uz laivas. Atsauksmes no Rīgas ir labas. Man par to ir brīnums, jo nekas jau tur nav.
            Es no rīta aizeju uz pilsētu nopirkt kaut ko Dzintrai. Atrodu tik vienu daudz maz līdzīgu kreklu, kādu gribēja Dzintra, ar trijiem mērkaķīšiem. Par cik krekls nebija īsti tāds, kādu Dzintra gribēja, tad nopirku viņai vēl sudraba Gibraltāra mērkaķīti. Līdz ar to mēs atbalstījām Gibraltāra mērkaķu uzturēšanu.
            Uz laivas turpinām strādāt. Es šodien uzliku vēja repiteru.
Mans lauciņš ir elektronika.

12.08.01.
            Šodien atbrauca Aldis un pēc dažām stundām aizbrauca Aigars. Aldis kā jau Aldis tūliņ ķērās pie darba un jauca ārā gultni. Tur atklājas brīnumu lietas. Visas nelaimes cēlonis ir tas, ka ir pārplīsis vidējā gultņa iekšējais apvalks. Ļoti rets gadījums tik lielam gultnim. Tas ir sācis sadalīties un kāda daļa ir iekļuvusi trešajā – galvenajā gultnī un tas ir sabrucis pilnīgi. Lodītes ir sadalījušās četrās daļās. Tagad mums ir jāmeklē atkal jauni gultņi. Par cik šeit ir  kuģu remonta rūpnīca, tad cerams, ka šādi gultņi varētu būt pieejami. Rīt Māris dosies tos meklēt. Tagad jau nu gan Tobago atkrīt pilnīgi, jo mēs jau kavēsim divas nedēļas. Dzintra man arī atsūtīja cerīgu vēstuli. Es domāju, ka tagad, kad viņai ir jādarbojas, viņai būs vieglāk pārdzīvot šķiršanos. No Māra dabūju bildi, kur mēs abi sēžam pie viņa dārzā. Pieliku to pie sienas, pie stūrmaņa galda, kur es pavadīšu vēl 21 mēnesi.
            Labi ka Aldis ir atkal ar mums, jo līdzvērtīgas maiņas, kā mehāniķim, viņam nebija. Tagad arī atklājas, ka degvielas filtrs jau ir pilns ar ūdeni un viens ģenerators jau ir izļurkājies savos stiprinājumos. Aldim šo nedēļu būs ko norauties. Mēs gan arī tagad labi pastrādājām – uzlikām vantīm aizsargus, remontējām klāju un eļļojām. Jānis taisa jau nākošo filmu.
14.08.01.
            Turpinām ņemties ar klāju. Šorīt sašuvu tentu virs kokpita ahtera kajītē (sev un Mārim), uzstādīju divus ventilatorus. Šodien aizgāja arī Inmarsats Mini-M. izrādās, ka vajag to izslēgt un atkal ieslēgt pa jaunu (tas laikam ir vienīgais Inmarsat remontēšanas veids).
            Pirmā firma, kur meklējām gultni vakar, šodien mums pateica, ka tāda gultņa Spānijā nav. Māris atrada citu firmu, kura pateica, ka gultnis ir Seviļā. Tas ir tepat netālu. Viņi to var piegādāt ceturtdien no rīta. Cerēsim, ka mūs nepiemānīs.
            Šodien jau bija viens neliels konflikts starp Māri un Kasparu. Nervi sāk uzvilkties, tādēļ ka neiet kā vajag un šeit arī nav sevišķi ko darīt. Konflikts radās tādēļ, ka Kaspars Mārim uzreiz nebija iedevis kaut kādas zāles. Mārim sākās parastās dienvidu kaites – caureja un izsitumi.
            Lai nedaudz atslābinātu atmosfēru Māris nolemj rīt taisīt ieniršanu. Uzzinām, ka niršanas vietas šeit ir tālāk aiz mola.
15.08.01.
            Ap 12 izbraucām ar Viesturu un Kasparu pie moliem nirt. Ārā bija tik lieli stāvviļņi, ka mēs  piesmēlām laivu un atgriezāmies atpakaļ.
            Šodien Aivaram ir 50 gadu jubileja.
            Vakarā uztaisījām nelielu pasēdēšanu. Māris piedāvāja Aivaram pēc brauciena atrast naudu foto izstādei. Izstādi varētu rīkot kopā ar Māra grāmatas prezentāciju. Atceros ziemā Māris teica, ka vispār nevajag pirkt fotofilmas un, ka izstāde tas ir ļoti dārgi.
16.08.01.
            No rīta braucam nirt. Jūra ir mierīgāka, bet viļņi tur laikam ir vienmēr. Man nekas nesanāca. Svara bija par maz un es nevarēju noiet zemē. Gāju ar galvu pa priekšu, bet tad nevarēju izpūsties un iedūra galvā. It kā sāka trūkt elpa, pazaudēju orientāciju un nedaudz sapsihojos. Piepūtu vesti un augšā. Biju nogājis uz 10m. augšā gandrīz pazaudēju jostu, jo izrādās, ka šī sprādze netur tādu svaru (16.8 kg). Tālāk nekas neiznāca un braucām atpakaļ.
            Māris aizbrauca pēc gultņiem. Gaidījām ilgi un izteicām dažādus minējumus. Beidzot parādās smaidīgs Māris ar paciņu – gultņi ir. Nelaime, ka Aldis ir tāds savārdzis. Viņam iznāca strauja klimata maiņa un viņš saaukstējās. Kaspars viņu vakarā sabaroja ar zālēm un šodien viņš tomēr ķeras pie darba.
            Darbs Aldim palīdz. Jau ap diviem gultnis ir gatavs un es varu palaist dzinēju un izmēģināt. Izliekas, ka viss ir kārtībā. Veicam pēdējos gatavošanās darbus. Oskars pat nokrāso štoslīsti.
            Māris, Jānis un Kaspars vakarā ap 7 nolemj braukt ienirt neskatoties uz sliktajiem apstākļiem šorīt. Viņi izmeta enkuru pie rifa un Jānis pirmais ielēca ūdenī, neskatoties uz lielo bēguma straumi. Viņu aiznesa prom kādus 30m un Māris metās pār bortu viņam pakaļ. Abi pazūd Kasparam gandrīz no skata. Kaspars nevar pacelt enkuru, jo tas ir ieķēries. Beigās Kaspars paceļ enkuru un panāk abus neveiksmīgos peldētājus. Šoreiz viss beidzas laimīgi, bet man būs jārunā ar Māri, jo tā laikam darīt tomēr nevarēs.
            Šodien salaboja arī e-mailu serveri un mēs atkal varam saņemt ziņas no mājiniekiem. Liekas, ka Dzintrai viss iet labi un tas priecē. Es ar mierīgu sirdi varu doties tālāk.
Konamda gatava startēt pārgājienā apkārt pasaulei.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru