svētdiena, 2013. gada 9. jūnijs

Pārgājiena sākums


09.07.01.

Nu tā diena ir klāt. Sākas mūsu lielais piedzīvojums.
Par atvadu ceremoniju negribas neko daudz rakstīt. No vienas puses uzmanība liela, bet no otras – pati ceremonija diezgan stulba. No Dzintras atvadīties neiznāca laika. Ceru to izdarīt Ventspilī.


Atejam normāli. No sākuma ejam ar burām. Tad gatavojamies negaisam un novelkam grotu. Negaiss aiziet garām un vējš nolūzt. Turpinām ar motoru.

Flaute negaisa vietā Rīgas līcī.


11.07.01.

Vakar bija vakariņas ar Ventspils galvenajiem cilvēkiem. Pasākums tiešām bija labs.
Šodien notika izvadīšana no Ventspils. Atbrauca Dzintra. Dzintru arī intervēja un fotografēja. Šī izvadīšana noteikti bija labāka (cilvēciskāka) par Rīgas pasākumu.



12:30 izejam jūrā. Tur mūs sagaida mērens vilnis un vējš 22-25 mezgli. Uzvelkam šoneri un trešo genoa. Man izskatās, ka stiprākā vējā ar šo komplektu varēs iet. Mazais genoa ir pirmā manis konstruētā bura.

12.07.01.

Baltija mūs pavada diezgan sūri. Vētra pieņemas līdz 7-8Bft. Ieplēšam jaunā šonera šotstūri. 
Nolemju iet uz Gotlandi un noenkuroties kādā līcītī. Internetā noskaidroju, ka vētra būs līdz vakaram.
Noenkurojamies Kathamarsvikas (Katthammarsvik) līcītī. Tur ir arī jahtu osta, bet tukša un man nav kartes. Metam enkuru piecu stundu laikā piecas reizes. Grunts ir akmeņaina un enkurs netur. Nav jau arī atzīmēts, ka šeit būtu enkurvieta. Beigās ap deviņiem vējš nolūzt un mēs turamies uz enkura. Uztaisām uz laivas kārtību un ejam gulēt.

13.07.01.

Ceļamies 6 no rīta. Laiks galīgi rāms. Paceļam enkuru un atkal ceļā. Prognoze gan rāda, ka šodien vēl pūtīs.
Pēc pusdienas tiešām sāk pūst. Reizēm atkal 6-7Bft. Laižamies pāri uz Ēlandi, jo vējš sāks rimt no rietumiem.

14.07.01.

Skaists rīts. Vējš ir norimis un viļņi arī. Labā bortā Ēlande. Saule spīd un visiem labs garastāvoklis.
No iešanas ar motoru vaļā netiekam, jo pēc vētras iestājās absolūtā flaute.

15.07.01.
Divos no rīta, beidzot sākam tīru burāšanu. Vējš SE 4. Ejam ar visām burām.
Tas neturpinājās ilgi, jo iepūta atkal 6-7Bft un atkal pretī. Pēcpusdienā atkal sāk pierimt.
Vakarā sāk grabēt motora bremze. Nākas bremzi nogriezt. Esam noburājuši jau 1t degvielas. Pietiks mums tikai līdz Ķīlei.

16.07.01.
            Jauks laiks. Līst lietus. Burājam ar ātrumu 5 mezgli vajadzīgajā virzienā. Bet problēmu mums netrūkst. Secinām, ka mums ļoti smagi griežas vārpsta. Īsti nezinām kāpēc. Nāksies Ķīlē veikt apskati. Žēl, ka šeit nav Alda. Ja nāksies jaukt ārā gultni, tad es domāju, ka mums radīsies problēmas. Vārpstas bremzi mēs jau atvienojām.
            Vakarā piestājam pie steķa Holtenavā.


17.07.01.
            No rīta sākam risināt problēmas.
            Māris dodas uz pilsētu un mēs ar Viesturu zem ūdens, jo ļoti uztrauc dzenskrūve.

Secinām, ka vārpsta staigā mūsu jaunajā gultnī. Neko darīt – jājauc ārā.
Ķeramies ar Oskaru klāt. Izjaukt ir samērā grūti, jo mēs nezinām konstrukcijas uzbūvi. Ap plkst. 4 esam visu izjaukuši un nepatīkamākais ir tas, ka špannbukse ir atskrūvējusies, acīmredzot pati no sevis.
            Sākam atkal visu likt kopā, bet nav pārliecības, ka tas neatkārtosies, un gultnis arī izskatās bojāts.
            Remontu beidzam jau nākošajā dienā 00:30.

18.07.01.
            Paņemam degvielu un ejam iekšā kanālā.
            Jauna diena un nekādu problēmu, kā jau Ķīles kanālā.
          Vakarā dažas Metaxas un jaukas sarunas, lai gan mani nomāc situācija ar dzinēju. Jātiek līdz Gibraltāram, kur mums pievienosies Aldis un varēs veikt kvalificētu remontu.

19.07.01.
            No rīta apdarām kārtējos darbus un metamies iekšā slūžās. Jāiet lielajās slūžās kopā lielu zemessmēlēju, kurš nepārtraukti kuļ savu dzenskrūvi. Priekšā vienu holandieti samet pret plostu. Es dodu pilnu gaitu uz priekšu un tieku cauri ar nelielu sagāšanos un sausu muti.

Darba uz jahtas nekad netrūkst.

            Tālāk ārā Elbā un uz jūru. Prognoze ir samērā laba, bet to redzēsim pie Tekseles raga.

20.07.01.
            Šodien burājam. Kā tuvojamies Tekseles stūrim, tā sāk arī pūst. Spiediens strauji ceļas. Pūš 6 balles, bet burāšana ir lieliska.
            Teksele ir tradicionāla.
            Vakarā ap deviņiem vējš strauji lūzt un mēs jau cīnāmies ar palikušo rulli ar motoru.

21.07.01.
            Teksele tiešām ir tradicionāla. Aiz raga sākas vējš 7Bft un tieši pretī SW. Ejam ar burām un motoru 40pret vēju. Vienalga 6 stundas nostāvam praktiski uz vietas.
Vēlāk kļūst jau nedaudz cerīgāk un mums parādās Ijmuidenes ugunis.

22.07.01.
            Naktī vējš sāk lūzt. No rīta jau vējš nolūzt līdz 4 Bft. Par cik tas ir tieši pretī, tad nolemjam iet tīri ar motoru.
            Vakarā ap astoņiem, beidzot nonākam Zēbrigē.

23.07.01.
            Strādājam uz jahtas. Vakar nolūza viens deivids (tas ir krāns ar ko izceļ un vienlaicīgi pie kā piestiprina gumijas laiviņu – dingiju), kuru tagad cenšos salabot. Noraujamies līdz sešiem vakarā.
            Vakarā aizejam paēst zivis un gulēt.

24.07.01.
            Šodien mums no rīta uz jahtas ir filmēšana, kā taisa ēst. Iznāca jau diezgan jocīgi, bet kambīze ir vienā eļļā. Aigars gatavoja garneles eļļā.
            Tad mēs dodamies uz Brigi. Tur jau mums nav vairs ko darīt, jo esam šeit bijuši tik bieži, ka mūs uz ielas drīz sāks sveicināt, kā saka Viesturs. Tādēļ mēs aizejam uz krogu un noēdam spaini ar gliemežiem.

Mūsu operators Aivars pirmo reizi mūžā cīnās ar gliemezu katlu.

            Vakarā mēs tiekamies ar beļģu sponsoriem. Forši veči. Paēdam ļoti labas vakariņas.
            Rīt tālāk. Laiks liekas būs labs.

25.07.01.
            12:00 izejam no kluba. Paņēmām 500l degvielas. Vējš NE 3. Burājam ar ātrumu 4 mezgli.
            Vakarā vējš aplūzt un kurss arī mums iznāk tiešais fordaks. Palaižam dzinēju, jo mūs straume sāk jau nest atpakaļ.
            Šeit beidzot saņemam visas prognozes, kā jau franču zonā. Vēl divas dienas būs labas. Laikam jau ir vasara.

26.07.01.
            Visu dienu vājš vējš. Ejam ar motoru. Līdz pusdienlaikam ir arī bieza migla.
17:15 aizejam no austrumu puslodes, laikam jau uz veselu gadu.

27.07.01.
            Diena bez vēja. Ejam ar motoru. Tāds laiks kanālā vēl nav pieredzēts.
            Veicam nelielus remontdarbus – klājs, stūrmaņa sols, vinčas u.t.t.

28.07.01.
            Joprojām bezvējš. Rēķinām vai pietiks degviela līdz La Corunai. (Lakorunja). Pēc prognozes pie Spānijas vajadzētu kaut kam pūst.
            Pēcpusdienā aizejam garām Quesant. Sākam burāt pie NW 3 Bft. Atlantijas okeāns.

29.07.01.
            Bezvējš turpinās. Reizēm, kad uzpūš, tad izslēdzam dzinēju, lai ietaupītu degvielu un tiktu līdz La Corunai. Prognoze gan sola pie La Corunas gandrīz vētru 7 Bft, bet tas šodien, kad mēs esam Biskaja vidū.

Biskaja līcī.

            Naktī atkal problēma ar kompjūteru. Uzkārās. Pagaidām nav versijas – kāpēc tas notiek.

30.07.01.
            Naktī vēl epizodiski ejam ar motoru. Tad gultnī sāk parādīties jaunas nepatīkamas skaņas. Apturam motoru. Skaņa ir vēl nepatīkamāka, kad vārpsta griežas tukšgaitā.
            Vējš pēc pusdienas sāk pieņemties kā pēc prognozes. Pūš jau labas 5 balles. Ejam ar šoneri un genoa. Autopilots pagaidām tiek galā.

31.07.01.
            Skrienam pamatīgi. Vējš reizēm jau līdz 8 Bft, bet osta vairs nav tālu. Ienākam ostā ar diezgan jauku laiku. Izmetam enkuru un tad sākas īstais pūtiens. Mēs esam ārpus enkurvietas (nedaudz) un gvarde liek mums aizvākties.

Metam enkuru vēl četras reizes, bet tas vairs netur. Atbrauc Māris no krasta ar ziņu, ka centrā ir tukša piestātne. Ejam uz turieni. Stāvēšana normāla, ir arī ūdens un elektrība. Tikai jāvaktē gali uz paisumiem un bēgumiem. Interesanti, ka esmu šeit bijis daudzas reizes un vienmēr stāvējis uz enkura pie jahtkluba nezinot, ka pilsētas centrā ir normāla viesu piestātne.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru