09.07.01.
Nu tā diena ir
klāt. Sākas mūsu lielais piedzīvojums.
Par atvadu
ceremoniju negribas neko daudz rakstīt. No vienas puses uzmanība liela, bet no
otras – pati ceremonija diezgan stulba. No Dzintras atvadīties neiznāca laika.
Ceru to izdarīt Ventspilī.
Atejam normāli. No
sākuma ejam ar burām. Tad gatavojamies negaisam un novelkam grotu. Negaiss
aiziet garām un vējš nolūzt. Turpinām ar motoru.
Flaute negaisa vietā Rīgas līcī. |
11.07.01.
Vakar bija
vakariņas ar Ventspils galvenajiem cilvēkiem. Pasākums tiešām bija labs.
Šodien notika
izvadīšana no Ventspils. Atbrauca Dzintra. Dzintru arī intervēja un
fotografēja. Šī izvadīšana noteikti bija labāka (cilvēciskāka) par Rīgas
pasākumu.
12:30 izejam jūrā.
Tur mūs sagaida mērens vilnis un vējš 22-25 mezgli. Uzvelkam šoneri un trešo
genoa. Man izskatās, ka stiprākā vējā ar šo komplektu varēs iet. Mazais genoa
ir pirmā manis konstruētā bura.
12.07.01.
Baltija mūs pavada
diezgan sūri. Vētra pieņemas līdz 7-8Bft. Ieplēšam jaunā šonera šotstūri.
Nolemju iet uz Gotlandi
un noenkuroties kādā līcītī. Internetā noskaidroju, ka vētra būs līdz vakaram.
Noenkurojamies
Kathamarsvikas (Katthammarsvik) līcītī. Tur ir arī jahtu osta, bet tukša un man
nav kartes. Metam enkuru piecu stundu laikā piecas reizes. Grunts ir akmeņaina
un enkurs netur. Nav jau arī atzīmēts, ka šeit būtu enkurvieta. Beigās ap
deviņiem vējš nolūzt un mēs turamies uz enkura. Uztaisām uz laivas kārtību un
ejam gulēt.
13.07.01.
Ceļamies 6 no rīta.
Laiks galīgi rāms. Paceļam enkuru un atkal ceļā. Prognoze gan rāda, ka šodien
vēl pūtīs.
Pēc pusdienas tiešām
sāk pūst. Reizēm atkal 6-7Bft. Laižamies pāri uz Ēlandi, jo vējš sāks rimt no
rietumiem.
14.07.01.
Skaists rīts. Vējš
ir norimis un viļņi arī. Labā bortā Ēlande. Saule spīd un visiem labs
garastāvoklis.
No iešanas ar motoru vaļā netiekam, jo pēc
vētras iestājās absolūtā flaute.
15.07.01.
Divos no rīta,
beidzot sākam tīru burāšanu. Vējš SE 4. Ejam ar visām burām.
Tas neturpinājās
ilgi, jo iepūta atkal 6-7Bft un atkal pretī. Pēcpusdienā atkal sāk pierimt.
Vakarā sāk grabēt
motora bremze. Nākas bremzi nogriezt. Esam noburājuši jau 1t degvielas. Pietiks
mums tikai līdz Ķīlei.
16.07.01.
Jauks
laiks. Līst lietus. Burājam ar ātrumu 5 mezgli vajadzīgajā virzienā. Bet problēmu mums netrūkst. Secinām, ka
mums ļoti smagi griežas vārpsta. Īsti nezinām kāpēc. Nāksies Ķīlē veikt
apskati. Žēl, ka šeit nav Alda. Ja nāksies jaukt ārā gultni, tad es domāju, ka
mums radīsies problēmas. Vārpstas bremzi mēs jau atvienojām.
Vakarā
piestājam pie steķa Holtenavā.
17.07.01.
No
rīta sākam risināt problēmas.
Māris
dodas uz pilsētu un mēs ar Viesturu zem ūdens, jo ļoti uztrauc dzenskrūve.
Secinām, ka vārpsta staigā mūsu jaunajā
gultnī. Neko darīt – jājauc ārā.
Ķeramies ar Oskaru klāt. Izjaukt ir samērā
grūti, jo mēs nezinām konstrukcijas uzbūvi. Ap plkst. 4 esam visu izjaukuši un nepatīkamākais
ir tas, ka špannbukse ir atskrūvējusies, acīmredzot pati no sevis.
Sākam
atkal visu likt kopā, bet nav pārliecības, ka tas neatkārtosies, un gultnis arī
izskatās bojāts.
Remontu
beidzam jau nākošajā dienā 00:30.
18.07.01.
Paņemam
degvielu un ejam iekšā kanālā.
Jauna
diena un nekādu problēmu, kā jau Ķīles kanālā.
Vakarā
dažas Metaxas un jaukas sarunas, lai gan mani nomāc situācija ar dzinēju.
Jātiek līdz Gibraltāram, kur mums pievienosies Aldis un varēs veikt kvalificētu
remontu.
19.07.01.
No
rīta apdarām kārtējos darbus un metamies iekšā slūžās. Jāiet lielajās slūžās
kopā lielu zemessmēlēju, kurš nepārtraukti kuļ savu dzenskrūvi. Priekšā vienu
holandieti samet pret plostu. Es dodu pilnu gaitu uz priekšu un tieku cauri ar
nelielu sagāšanos un sausu muti.
Darba uz jahtas nekad netrūkst. |
Tālāk
ārā Elbā un uz jūru. Prognoze ir samērā laba, bet to redzēsim pie Tekseles raga.
20.07.01.
Šodien
burājam. Kā tuvojamies Tekseles stūrim, tā sāk arī pūst. Spiediens strauji
ceļas. Pūš 6 balles, bet burāšana ir lieliska.
Teksele
ir tradicionāla.
Vakarā
ap deviņiem vējš strauji lūzt un mēs jau cīnāmies ar palikušo rulli ar motoru.
21.07.01.
Teksele
tiešām ir tradicionāla. Aiz raga sākas vējš 7Bft un tieši pretī SW. Ejam ar
burām un motoru 40⁰pret vēju. Vienalga 6 stundas nostāvam praktiski uz vietas.
Vēlāk kļūst jau
nedaudz cerīgāk un mums parādās Ijmuidenes ugunis.
22.07.01.
Naktī
vējš sāk lūzt. No rīta jau vējš nolūzt līdz 4 Bft. Par cik tas ir tieši pretī,
tad nolemjam iet tīri ar motoru.
Vakarā
ap astoņiem, beidzot nonākam Zēbrigē.
23.07.01.
Strādājam
uz jahtas. Vakar nolūza viens deivids (tas ir krāns ar ko izceļ un vienlaicīgi
pie kā piestiprina gumijas laiviņu – dingiju), kuru
tagad cenšos salabot. Noraujamies līdz sešiem vakarā.
Vakarā
aizejam paēst zivis un gulēt.
24.07.01.
Šodien
mums no rīta uz jahtas ir filmēšana, kā taisa ēst. Iznāca jau diezgan jocīgi,
bet kambīze ir vienā eļļā. Aigars gatavoja garneles eļļā.
Tad
mēs dodamies uz Brigi. Tur jau mums nav vairs ko darīt, jo esam šeit bijuši tik
bieži, ka mūs uz ielas drīz sāks sveicināt, kā saka Viesturs. Tādēļ mēs aizejam
uz krogu un noēdam spaini ar gliemežiem.
Mūsu operators Aivars pirmo reizi mūžā cīnās ar gliemezu katlu. |
Vakarā
mēs tiekamies ar beļģu sponsoriem. Forši veči. Paēdam ļoti labas vakariņas.
Rīt
tālāk. Laiks liekas būs labs.
25.07.01.
12:00
izejam no kluba. Paņēmām 500l degvielas. Vējš NE 3. Burājam ar ātrumu 4 mezgli.
Vakarā
vējš aplūzt un kurss arī mums iznāk tiešais fordaks. Palaižam dzinēju, jo mūs
straume sāk jau nest atpakaļ.
Šeit
beidzot saņemam visas prognozes, kā jau franču zonā. Vēl divas dienas būs
labas. Laikam jau ir vasara.
26.07.01.
Visu
dienu vājš vējš. Ejam ar motoru. Līdz pusdienlaikam ir arī bieza migla.
17:15 aizejam no austrumu puslodes, laikam jau
uz veselu gadu.
27.07.01.
Diena
bez vēja. Ejam ar motoru. Tāds laiks kanālā vēl nav pieredzēts.
Veicam
nelielus remontdarbus – klājs, stūrmaņa sols, vinčas u.t.t.
28.07.01.
Joprojām
bezvējš. Rēķinām vai pietiks degviela līdz La Corunai. (Lakorunja). Pēc
prognozes pie Spānijas vajadzētu kaut kam pūst.
Pēcpusdienā
aizejam garām Quesant. Sākam burāt pie NW 3 Bft. Atlantijas okeāns.
29.07.01.
Bezvējš
turpinās. Reizēm, kad uzpūš, tad izslēdzam dzinēju, lai ietaupītu degvielu un
tiktu līdz La Corunai. Prognoze gan sola pie La Corunas gandrīz vētru 7 Bft,
bet tas šodien, kad mēs esam Biskaja vidū.
Biskaja līcī. |
Naktī
atkal problēma ar kompjūteru. Uzkārās. Pagaidām nav versijas – kāpēc tas
notiek.
30.07.01.
Naktī
vēl epizodiski ejam ar motoru. Tad gultnī sāk parādīties jaunas nepatīkamas
skaņas. Apturam motoru. Skaņa ir vēl nepatīkamāka, kad vārpsta griežas
tukšgaitā.
Vējš
pēc pusdienas sāk pieņemties kā pēc prognozes. Pūš jau labas 5 balles. Ejam ar
šoneri un genoa. Autopilots pagaidām tiek galā.
31.07.01.
Skrienam
pamatīgi. Vējš reizēm jau līdz 8 Bft, bet osta vairs nav tālu. Ienākam ostā ar
diezgan jauku laiku. Izmetam enkuru un tad sākas īstais pūtiens. Mēs esam ārpus
enkurvietas (nedaudz) un gvarde liek mums aizvākties.
Metam enkuru vēl
četras reizes, bet tas vairs netur. Atbrauc Māris no krasta ar ziņu, ka centrā
ir tukša piestātne. Ejam uz turieni. Stāvēšana normāla, ir arī ūdens un
elektrība. Tikai jāvaktē gali uz paisumiem un bēgumiem. Interesanti, ka esmu
šeit bijis daudzas reizes un vienmēr stāvējis uz enkura pie jahtkluba nezinot,
ka pilsētas centrā ir normāla viesu piestātne.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru