trešdiena, 2013. gada 1. maijs

Pārgājiens uz Rīgu


23.07.00.

         Darba diena. Aldis ņemas ar dzinēju, es ar Olafu ņemos ar elektrību.
         Pamazām rodas kaut kāda skaidrība. Palaižam arī galveno dzinēju.
         Problēmas pagaidām rada akumulatori. Nevar saprast kādā stāvoklī tie ir. Cerams, ka varēs uzlādēt.
Pirmais ceļojums sākas.

24.07.00.

         Atkal problēmas ar dzinēja palaišanu. Vainīgais laikam, tomēr, ir starteris. Aldis pārjauc starteri un galvenā problēma it kā ir novērsta.
         Man gadās iznteresants gadījums. Ieeju tualetē pačurāt. Pumpēju ūdeni – liekas, ka sākumā iet grūti – pēkšņi podā ieslīd kaut kas melns. Sākumā liekas, ka gals, bet tas sāk intensīvi kustēties un cenšas izlīst no poda. Tas ir zutis. Viesturam izdodas to nofotogrāfēt, bet noķert gan ne. Zutis pazūd fekāliju tankā. Vēlāk jūrā pumpējot ārā tanku divas reizes izsit drošinātājus. Laikam zutis, bet nav zināms vai viņam izdevās izlīst.
         Pēc iepriekš rakstītā, ir saprotams, ka mēs sākam savu pārgājienu. Sagaidām mums tik ļoti nepieciešamo apdrošināšanu un 15:16 atstājam Port Napoleon. Atejam ar ahteri un pirmais manevrs izdodas normāls.

25.07.00.

         Burājam. Izskatās samērā normāli. Vējš dabīgi ir purnā. Mēģinām iet uz kreici leņķis 45˚gaita ap 5kn.
Pēcpusdienā vējš kļust nedaudz ciešāks un ātrums virs 6kn.
         Konstatējam, ka nedzesējas ģenerators. Beigts ratiņš. Atrodam rezerves ratiņu un nomainām.
         Nākošā problēma ir tualete. Slikti strādā kingstons. Caur fora tualeti spiež iekšā ūdeni. Tualeti aizveram, jo citu iespēju nav. Būs jāmaina pods.
Bet vispārējais iespaids pēc vecās „Mildas” ir tāds, ka tu atgriezies vecā – labi pazīstamā pasaulē, tikai labākā kvalitātē.

26.07.00.

         Sasniedzam Barselonu.
         Parastie darbi – mazgāties un uz veikalu. Šoreiz man ir vairāk brīva laika un es varu iet uz pilsētu kopā ar Dzintru. Sapērkamies visādas lietas – arī radio linedance nodarbībām. Vakarā svinam dzimšanas dienas Valdim un Oskaram. Es aizeju gulēt, bet pārējie vēl dodas uz diskotēku.

27.07.00.

         Pērkam pārtiku un remontējam ko vajag. Gatavojamies atiešanai divos, bet mums pasaka, ka elektrību varēs atslēgt tikai četros. Ejam ēst pusdienas. Četros atejam. Atiet Māris. Sarežģīta manevra rezultātā uzkaramies uz bugšprita. Beidzot izdodas atiet un dodamies uz degvielas tanku. Tur mums paziņo, ka tiltu atvērs tikai sešos.
         Puseptiņos beidzot atver tiltu un mēs iezejam uz Gibraltāru.

28.,29.07.00.

         Parasta burāšana. Nomainām veco NAVTEX uz mūsējo, jo kuģa aparāts nodega. Saremontējam vēl šādas tādas lietas. Sataisam klāja dušu. Ūdens temperatūra +26.
         Dienā vējš NE 3-4., naktī flaute. Naktīs ejam ar motoru. Cerams, ka degvielas līdz Gibraltāram pietiks.

30.07.00.

         Pusdienas laikā beidzas maizes krājumi. Vakarā ap sešiem beidzas arī saldūdens. Māris, kurš šajā pārgājienā ir kapteinis, uz notikušo nereaģē, bet turpina lasīt grāmatu. Jūtu, ka jāpārņem vadība, jo komanda gaida kādu rīcību.
         Par laimi esam 8.j.j. no Almerijas un man ir ostas plāns. Ap astoņiem esam ostā. Klubs mums ir par mazu un mēs pietsājam lielajā ostā. Ir svētdienas vakars un ūdeni dabūt nevar. Ejam uz benzīna tanku, kur nopērkam 25l ūdens un maizi.
         Desmitos turpinām ceļu.

01.08.00.

         Divos naktī ienākam Gibraltārā un nostājamies pie degvielas tanka. No rīta noformējam dokumentus un uzpildām bezakcīzes degvielu.
         Pirmā pieiešana ar ahteri izdodas normāli.
         Duša, brokastis un uz kalnu. Kalnā nav elektrības, tādēļ dodamies augšā ar taxi.
         Pēcpusdienā „shopping”. Dzintra nopērk kantrī ādas jaku ar bārkstīm pa 70₤.
         Vakarā apmeklējam lielisku Massai restorānu. Vēlāk Dzintra, Olafs un Madara aiziet uz kazino un diskotēku, bet mēs ar Viesturu gulēt.

02.08.00.

         Dzintrai un Madarai lielas paģiras. Es ar Māri aizeju uz burātāju veikalu. Kaut ko iepērkam un 12tos taisāmies ārā.
         Izejam 12:55. Flaute.

03.08.00.

         Naktī sāk pieņemties NW vējš līdz 20-23kn. Mūsu maiņas sākumā tas pieņemas līdz 36kn, kā rezultātā pārtrūkst grota šote. Tūliņ pēc tam vējš sāk strauji norimt un nostabilizējas uz 10-15kn.
         NW vējš pūš ar mainīgu ātrumu visu dienu. Cenšamies ar dzinēju nokļūt līdz krasta aizvējam.

04.08.00.

         Laiks bez izmaiņām. 15:45 apņemam San Vincenta zemesragu.

05.08.00.

         Nakts laikā vējš lēnām lūst.
17:40 ienākam Lisabonā. Pirms upes nākas pārņemt vadību, jo Māris atkal neko nedara. Viņa izpratne par kapteiņa pienākumiem laikam aprobežojās ar baltām biksēm?
Alkantaras doks ir pārtaisīts un tagad šeit ir daudz brīvas vietas.
Nokopjam laivu, nomazgājamies un ejam uz klubu paēst. Tur mūs apčakarē un mēs uz sešiem cilvēkiem samaksājam ap 160Ls.

06.08.00.

         No rīta ar Dzintru aizejam uz vietējo Pingo Doce. Pēc tam visi dodamies uz pilsētu. Mēs ar dzintru ātri nošķiramies un pavadam lielisku dienu. Mēs uzkāpjam Lisabonas centra četros augstākos skata punktos un atrodam arī lielu tirdzniecības centru, kurš neskatoties uz svētdienu ir atvērts.
         Vakarā neskatoties uz nogurumu mēs pavadam Madaru (kurai ir dzimšanas diena) uz diskotēku. Šo mūziku gan nevaram izturēt un atgriežamies uz jahtas. Tas nedaudz sabojā garastāvokli, bet visumā diena ir izdevusies.
         Vakarā vēl paklausos nopirktos diskus un ejam gulēt.
Pēc pastaigas Lisabonā.


 07.08.00.

         Viesturs ar Olafu pārrodas vēlu un vēl „nokopj” vienu rumu. Pēc tam visi vēl mazgājas dušā un pārpilda fekāliju tanku. Sūdi sāk tecēt motorrūmē, bet Viesturs, kurš mazgājās pēdējais, aiziet gulēt. Man nākas celties augšā un izpumpēt tanku un bilžas. Dabīgi, ka esmu dusmīgs.
         No rīta lūdzu Māri sasaukt nelielu apspriedi, kur izsaku savas domas par komandas darbu.
Dabīgi tiek izteiktas pretenzijas arī man, bet uzskatu, ka sapulce ir vērtīga un dos kādus labus rezultātus. Ar tādu attieksmi, kāda bija līdz šim, iet apkārt pasaulei nevar.
         Ap diviem atejam no Alkantaras doka uz La Coruna. Okeānā pūš vājš ziemeļu vējš. Ejam ar motoru.

08.08.00.

         Laiks jauks. Prognoze bez izmaiņām - lēns N tieši pretī. Ejam ar dzinēju.
Pusdienu gatavošanas laikā „nomira” ģenerators. Pazuda ierosmes spriegums. Laikam izsistas diodes. Saviem spēkiem novērst to nevaram. Plāni nemainās – ejam uz La Coruna. Tur sauksim meistaru.
         Diennakti nāksies iztikt ar sviestmaizēm un ūdeni.
         Galvenā problēma ir fekāliju tanks, kura sūknis strādā no ~220V. Aldis pārmet šļauku uz bilžu sūkni. Tagad varam izpumpēt tanku ar roku, ko Oskars arī izdara.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru