23.07.00.
Darba diena.
Aldis ņemas ar dzinēju, es ar Olafu ņemos ar elektrību.
Pamazām rodas
kaut kāda skaidrība. Palaižam arī galveno dzinēju.Problēmas pagaidām rada akumulatori. Nevar saprast kādā stāvoklī tie ir. Cerams, ka varēs uzlādēt.
Pirmais ceļojums sākas.
24.07.00.
Atkal
problēmas ar dzinēja palaišanu. Vainīgais laikam, tomēr, ir starteris. Aldis
pārjauc starteri un galvenā problēma it kā ir novērsta.
Man gadās
iznteresants gadījums. Ieeju tualetē pačurāt. Pumpēju ūdeni – liekas, ka sākumā
iet grūti – pēkšņi podā ieslīd kaut kas melns. Sākumā liekas, ka gals, bet tas
sāk intensīvi kustēties un cenšas izlīst no poda. Tas ir zutis. Viesturam
izdodas to nofotogrāfēt, bet noķert gan ne. Zutis pazūd fekāliju tankā. Vēlāk
jūrā pumpējot ārā tanku divas reizes izsit drošinātājus. Laikam zutis, bet nav
zināms vai viņam izdevās izlīst.Pēc iepriekš rakstītā, ir saprotams, ka mēs sākam savu pārgājienu. Sagaidām mums tik ļoti nepieciešamo apdrošināšanu un 15:16 atstājam Port Napoleon. Atejam ar ahteri un pirmais manevrs izdodas normāls.
25.07.00.
Burājam.
Izskatās samērā normāli. Vējš dabīgi ir purnā. Mēģinām iet uz kreici leņķis 45˚gaita ap 5kn.
Pēcpusdienā vējš kļust nedaudz ciešāks un ātrums virs 6kn.Konstatējam, ka nedzesējas ģenerators. Beigts ratiņš. Atrodam rezerves ratiņu un nomainām.
Nākošā problēma ir tualete. Slikti strādā kingstons. Caur fora tualeti spiež iekšā ūdeni. Tualeti aizveram, jo citu iespēju nav. Būs jāmaina pods.
Bet vispārējais iespaids pēc vecās „Mildas” ir tāds, ka tu atgriezies vecā – labi pazīstamā pasaulē, tikai labākā kvalitātē.
26.07.00.
Sasniedzam
Barselonu.
Parastie darbi
– mazgāties un uz veikalu. Šoreiz man ir vairāk brīva laika un es varu iet uz
pilsētu kopā ar Dzintru. Sapērkamies visādas lietas – arī radio linedance
nodarbībām. Vakarā svinam dzimšanas dienas Valdim un Oskaram. Es aizeju gulēt,
bet pārējie vēl dodas uz diskotēku.
27.07.00.
Pērkam pārtiku
un remontējam ko vajag. Gatavojamies atiešanai divos, bet mums pasaka, ka
elektrību varēs atslēgt tikai četros. Ejam ēst pusdienas. Četros atejam. Atiet
Māris. Sarežģīta manevra rezultātā uzkaramies uz bugšprita. Beidzot izdodas atiet un dodamies uz degvielas
tanku. Tur mums paziņo, ka tiltu atvērs tikai sešos.
Puseptiņos
beidzot atver tiltu un mēs iezejam uz Gibraltāru.
28.,29.07.00.
Parasta
burāšana. Nomainām veco NAVTEX uz mūsējo, jo kuģa aparāts nodega. Saremontējam
vēl šādas tādas lietas. Sataisam klāja dušu. Ūdens temperatūra +26℃.
Dienā vējš NE
3-4., naktī flaute. Naktīs ejam ar motoru.
Cerams, ka degvielas līdz Gibraltāram pietiks.
30.07.00.
Pusdienas
laikā beidzas maizes krājumi. Vakarā ap sešiem beidzas arī saldūdens. Māris,
kurš šajā pārgājienā ir kapteinis, uz notikušo nereaģē, bet turpina lasīt grāmatu.
Jūtu, ka jāpārņem vadība, jo komanda gaida kādu rīcību.
Par laimi esam
8.j.j. no Almerijas un man ir ostas plāns. Ap astoņiem esam ostā. Klubs mums ir
par mazu un mēs pietsājam lielajā ostā. Ir svētdienas vakars un ūdeni dabūt
nevar. Ejam uz benzīna tanku, kur nopērkam 25l ūdens un maizi.Desmitos turpinām ceļu.
01.08.00.
Divos naktī
ienākam Gibraltārā un nostājamies pie degvielas tanka. No rīta noformējam
dokumentus un uzpildām bezakcīzes degvielu.
Pirmā
pieiešana ar ahteri izdodas normāli.Duša, brokastis un uz kalnu. Kalnā nav elektrības, tādēļ dodamies augšā ar taxi.
Pēcpusdienā „shopping”. Dzintra nopērk kantrī ādas jaku ar bārkstīm pa 70₤.
Vakarā apmeklējam lielisku Massai restorānu. Vēlāk Dzintra, Olafs un Madara aiziet uz kazino un diskotēku, bet mēs ar Viesturu gulēt.
02.08.00.
Dzintrai
un Madarai lielas paģiras. Es ar Māri aizeju uz burātāju veikalu. Kaut ko
iepērkam un 12tos taisāmies ārā.
Izejam
12:55. Flaute.
03.08.00.
Naktī
sāk pieņemties NW vējš līdz 20-23kn. Mūsu maiņas sākumā tas pieņemas līdz 36kn,
kā rezultātā pārtrūkst grota šote. Tūliņ pēc tam
vējš sāk strauji norimt un nostabilizējas uz 10-15kn.
NW
vējš pūš ar mainīgu ātrumu visu dienu. Cenšamies ar dzinēju nokļūt līdz krasta
aizvējam.
04.08.00.
Laiks
bez izmaiņām. 15:45 apņemam San Vincenta zemesragu.
05.08.00.
Nakts
laikā vējš lēnām lūst.
17:40 ienākam Lisabonā. Pirms
upes nākas pārņemt vadību, jo Māris atkal neko nedara. Viņa izpratne par
kapteiņa pienākumiem laikam aprobežojās ar baltām biksēm? Alkantaras doks ir pārtaisīts un tagad šeit ir daudz brīvas vietas.
Nokopjam laivu, nomazgājamies un ejam uz klubu paēst. Tur mūs apčakarē un mēs uz sešiem cilvēkiem samaksājam ap 160Ls.
06.08.00.
No
rīta ar Dzintru aizejam uz vietējo Pingo Doce. Pēc tam visi dodamies uz
pilsētu. Mēs ar dzintru ātri nošķiramies un pavadam lielisku dienu. Mēs
uzkāpjam Lisabonas centra četros augstākos skata punktos un atrodam arī lielu
tirdzniecības centru, kurš neskatoties uz svētdienu ir atvērts.
Vakarā
neskatoties uz nogurumu mēs pavadam Madaru (kurai ir dzimšanas diena) uz
diskotēku. Šo mūziku gan nevaram izturēt un atgriežamies uz jahtas. Tas nedaudz
sabojā garastāvokli, bet visumā diena ir izdevusies.Vakarā vēl paklausos nopirktos diskus un ejam gulēt.
Pēc pastaigas Lisabonā.
Viesturs
ar Olafu pārrodas vēlu un vēl „nokopj” vienu rumu. Pēc tam visi vēl mazgājas
dušā un pārpilda fekāliju tanku. Sūdi sāk tecēt motorrūmē, bet Viesturs, kurš
mazgājās pēdējais, aiziet gulēt. Man nākas celties augšā un izpumpēt tanku un
bilžas. Dabīgi, ka esmu dusmīgs.
No
rīta lūdzu Māri sasaukt nelielu apspriedi, kur izsaku savas domas par komandas
darbu.Dabīgi tiek izteiktas pretenzijas arī man, bet uzskatu, ka sapulce ir vērtīga un dos kādus labus rezultātus. Ar tādu attieksmi, kāda bija līdz šim, iet apkārt pasaulei nevar.
Ap diviem atejam no Alkantaras doka uz La Coruna. Okeānā pūš vājš ziemeļu vējš. Ejam ar motoru.
08.08.00.
Laiks
jauks. Prognoze bez izmaiņām - lēns N tieši pretī. Ejam ar dzinēju.
Pusdienu gatavošanas laikā
„nomira” ģenerators. Pazuda ierosmes spriegums. Laikam izsistas diodes. Saviem
spēkiem novērst to nevaram. Plāni nemainās – ejam uz La Coruna. Tur sauksim
meistaru.Diennakti nāksies iztikt ar sviestmaizēm un ūdeni.
Galvenā problēma ir fekāliju tanks, kura sūknis strādā no ~220V. Aldis pārmet šļauku uz bilžu sūkni. Tagad varam izpumpēt tanku ar roku, ko Oskars arī izdara.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru