sestdiena, 2013. gada 4. maijs

Pirmais pārgājiens turpinās.


09.08.00.
         Visu dienu totāla migla.
         Vakarā ejam iekšā La Coruna pilnīgi uz aklo.

10.08.00.
         Plkst. 02:00 izmetam enkuru pie La Coruna jahtkluba.
         Dienā nodarbojamies ar ģeneratora remontu, degvielas tankošanu un veļas mazgāšanu.
         20:00 ejam atkal tālāk. Migla un motors.

11.08.00.
         Bez izmaiņām.

12.08.00.
      Naktī paceļam buras, bet vējš vēl ir par vāju. Turpinam piestrādāt ar dzinēju.
       01:30 gandrīz sabraucam vali φ=46˚12’N  λ=6˚48’W. Valis iznira tieši kurša ≈ 20m no mums un atkal paspēja ienirt. Nākošo reizi tas parādījās tieši ahterī. Es pat paspēju pamodināt Dzintru un viņa arī vēl to redzēja.

14.08.00.
    Biskaju šķērsojam praktiski bez problēmām ar dzinēju un burām piepalīdzot, jo no sākuma bija lēns pretvējš, bet pēc tam lēns fordaks.
         Nedaudz burāt sākām tikai ieejot Lamanšā.
         Pie Quessant klintīm dabūjām pretstraumi ap 5 mezgli, bet pēc tam pa straumei.
         22:00 piestājam Šerburā, atkal vecajā vietā.

15.08.00.
      Nolemjam iepirkties un vakarā doties tālāk. Bet plāni ir jāmaina, jo veikali ir ciet (Banku brīvdienas) un prom iet varam tikai rīt, jo ir atsūtīta apdrošināšanas polise, kuru arī saņemt var tikai rīt.
Mūs, pat neatvadījies, pamet dakteris Māris. Viņš ir nolēmis braukt ar vilcienu uz Parīzi –Varšavu-Rīgu.
Vakarā ejam uz kluba restorānu. Mēs ar Māri paliekam ilgāk un apspriežam dažādas lietas.
         Attiecībā uz nākotni piekrītu kļūt par Māra Fabrikas mājas pārvaldnieku tādejādi saņemot dienesta dzīvokli.
Piezīme: Es sapratu, ka man ir jārūpējas par savu nākotni, jo šim projektam beidzoties tieši es būšu tas, kurš paliks bez darba. Pārējie ekspedīcijas dalībnieki varēs turpināt savu biznesu. Mēs ar Dzintru joprojām bijām bez sava dzīvokļa un loģiski būtu man pieņemt kādu piedāvājumu Vidusjūrā uz čartera jahtas un sapelnīt naudu dzīvoklim. Es Mārim izstāstīju situāciju un viņam nekas cits neatlika, kā dzīvokli man apsolīt, jo pretējā gadījumā es atsakos piedalīties un viņam ir skaidrs, ka bez manis šis projekts cauri neies.

16.08.00.
         10:50 atejam no Šerbūras.
         Bezvējš. Ejam ar motoru.

17.08.00.
         Sāk iepūst brīžiem līdz 5-6 Bft. Noburājam visu dienu ar tīro fordaku.

18.08.00.
         Divos naktī piestājam pirmo reizi Zēbriges jahtklubā. Cena normāla – zem 20Ls. Mēs ar Viesturu uzreiz dodamies meklēt naudu un uzzināt, kad iet vilciens uz Brigi, jo Dzintra ar Madaru brauc no Briges uz Briseli ar vilcienu 6:34.
         Ceturtajā bankomātā izdodas iegūt naudu un vilciens iet 6:07.
         Nākam atpakaļ – ceļam dāmas un ejam atkal uz staciju.
         Vietējā vilcienā pārdod biļetes arī uz Briseli un mums parādās cerība paspēt. Paspējam mierīgi, jo vilciens nostājās praktiski blakus.
Iesēdinām dāmas vilcienā un paši dodamies saullēktā pa tukšo Brigi. Vispār jau skaisti, ja nebūtu tik noguruši.
         Paēdam brokastis un nopērkam Mr. Bīna lācīšus. Atpakaļceļā iedzeram ķiršu alu un uzkožam mazās garneles. Beļģijas plāns ir izpildīts.
         Dāmas iesēžas autopbusā jau Briselē. Viss būtu labi, ja Dzintra neaizmirstu uz sola savu jauno ādas jaku.
         Ap četriem paņemam 1200 l degvielu par ≈30 sant/l (sarkanā kurināmā degviela) un ejam ārā.

19.08.00.
         Labs laiks un mēs normāli noburājam līdz Tekselei.

20.08.00.
        Vējš aplūst un mēs atkal ejam ar motoru. Ap pieciem jau tuvojamies Elbas mutei.
         Elbā atkal dabūjam straumi pretī.
       Pie Kukshāfenas pie mums pienāk policijas kuteris un aizrāda, ka mēs ejam pa vadlīniju (jāpaņem pa labi).
         Māris pēc tam izsaka aizrādījumu, ka viņš nav pamodināts. Bet vai tad kapteinis guļ, kad kuģis nāk ostā?

21.08.00.
         Četros ienākam slūžās. Pēc divām stundām dodamies jau pa kanālu un divos pēc pusdienas esam jau Holtenavā. Tas ir mūsu kanāla rekords.
         Turpinām tādā pašā tempā – ejam uz veikalu, ņemam ūdeni, ēdam, un jau septiņos atejam uz Ventspili.

22.08.00.
        Šodien tikai burājam. Laiks ideāls – vilnis neliels, vējš W 3-4Bft. Liekas, ka šodien būs jauns rekords diennakts pārgājienam.
         Uz vakaru vējš pastiprinās un mums ir rekords – 155 j.j.

23.08.00.
         Turpinām tīru burāšanu. Vējš nemainīgs. Vakarā vētras brīdinājums pa Centrālo Baltiju.

1 komentārs: