09.08.00.
Visu dienu totāla migla.
Vakarā ejam iekšā La
Coruna pilnīgi uz aklo.
10.08.00.
Plkst. 02:00 izmetam
enkuru pie La Coruna jahtkluba.
Dienā nodarbojamies ar
ģeneratora remontu, degvielas tankošanu un veļas mazgāšanu.
20:00 ejam atkal tālāk.
Migla un motors.
11.08.00.
Bez izmaiņām.
12.08.00.
Naktī paceļam buras, bet
vējš vēl ir par vāju. Turpinam piestrādāt ar dzinēju.
01:30 gandrīz sabraucam
vali φ=46˚12’N λ=6˚48’W.
Valis iznira tieši kurša ≈ 20m no mums un atkal paspēja ienirt. Nākošo reizi
tas parādījās tieši ahterī. Es pat paspēju pamodināt Dzintru un viņa arī vēl to
redzēja.
14.08.00.
Biskaju šķērsojam
praktiski bez problēmām ar dzinēju un burām piepalīdzot, jo no sākuma bija lēns
pretvējš, bet pēc tam lēns fordaks.
Nedaudz burāt sākām tikai ieejot Lamanšā.
Pie Quessant klintīm dabūjām
pretstraumi ap 5 mezgli, bet pēc tam pa straumei.
22:00 piestājam Šerburā,
atkal vecajā vietā.
15.08.00.
Nolemjam iepirkties un
vakarā doties tālāk. Bet plāni ir jāmaina, jo veikali ir ciet (Banku
brīvdienas) un prom iet varam tikai rīt, jo ir atsūtīta apdrošināšanas polise,
kuru arī saņemt var tikai rīt.
Mūs, pat neatvadījies, pamet dakteris Māris. Viņš
ir nolēmis braukt ar vilcienu uz Parīzi –Varšavu-Rīgu.
Vakarā ejam uz kluba restorānu. Mēs ar Māri
paliekam ilgāk un apspriežam dažādas lietas.
Attiecībā uz nākotni
piekrītu kļūt par Māra Fabrikas mājas pārvaldnieku tādejādi saņemot dienesta
dzīvokli.
Piezīme: Es sapratu, ka man ir jārūpējas par savu
nākotni, jo šim projektam beidzoties tieši es būšu tas, kurš paliks bez darba.
Pārējie ekspedīcijas dalībnieki varēs turpināt savu biznesu. Mēs ar Dzintru
joprojām bijām bez sava dzīvokļa un loģiski būtu man pieņemt kādu piedāvājumu
Vidusjūrā uz čartera jahtas un sapelnīt naudu dzīvoklim. Es Mārim izstāstīju
situāciju un viņam nekas cits neatlika, kā dzīvokli man apsolīt, jo pretējā
gadījumā es atsakos piedalīties un viņam ir skaidrs, ka bez manis šis projekts
cauri neies.
16.08.00.
10:50 atejam no Šerbūras.
Bezvējš. Ejam ar motoru.
17.08.00.
Sāk iepūst brīžiem līdz
5-6 Bft. Noburājam visu dienu ar tīro fordaku.
18.08.00.
Divos naktī piestājam
pirmo reizi Zēbriges jahtklubā. Cena normāla – zem 20Ls. Mēs ar Viesturu uzreiz
dodamies meklēt naudu un uzzināt, kad iet vilciens uz Brigi, jo Dzintra ar
Madaru brauc no Briges uz Briseli ar vilcienu 6:34.
Ceturtajā bankomātā
izdodas iegūt naudu un vilciens iet 6:07.
Nākam atpakaļ – ceļam
dāmas un ejam atkal uz staciju.
Vietējā vilcienā pārdod
biļetes arī uz Briseli un mums parādās cerība paspēt. Paspējam mierīgi, jo vilciens
nostājās praktiski blakus.
Iesēdinām dāmas vilcienā un paši dodamies saullēktā pa tukšo Brigi.
Vispār jau skaisti, ja nebūtu tik noguruši.
Paēdam brokastis un
nopērkam Mr. Bīna lācīšus. Atpakaļceļā iedzeram ķiršu alu un uzkožam mazās
garneles. Beļģijas plāns ir izpildīts.
Dāmas iesēžas autopbusā
jau Briselē. Viss būtu labi, ja Dzintra neaizmirstu uz sola savu jauno ādas
jaku.
Ap četriem paņemam 1200 l
degvielu par ≈30 sant/l (sarkanā kurināmā degviela) un ejam ārā.
19.08.00.
Labs laiks un mēs normāli
noburājam līdz Tekselei.
20.08.00.
Vējš aplūst un mēs atkal
ejam ar motoru. Ap pieciem jau tuvojamies Elbas mutei.
Elbā atkal dabūjam
straumi pretī.
Pie Kukshāfenas pie mums
pienāk policijas kuteris un aizrāda, ka mēs ejam pa vadlīniju (jāpaņem pa
labi).
Māris pēc tam izsaka
aizrādījumu, ka viņš nav pamodināts. Bet vai tad kapteinis guļ, kad kuģis nāk
ostā?
21.08.00.
Četros ienākam slūžās.
Pēc divām stundām dodamies jau pa kanālu un divos pēc pusdienas esam jau
Holtenavā. Tas ir mūsu kanāla rekords.
Turpinām tādā pašā tempā
– ejam uz veikalu, ņemam ūdeni, ēdam, un jau septiņos atejam uz Ventspili.
22.08.00.
Šodien tikai burājam.
Laiks ideāls – vilnis neliels, vējš W 3-4Bft. Liekas, ka šodien būs jauns
rekords diennakts pārgājienam.
Uz vakaru vējš
pastiprinās un mums ir rekords – 155 j.j.
23.08.00.
Turpinām tīru burāšanu.
Vējš nemainīgs. Vakarā vētras brīdinājums pa Centrālo Baltiju.
Turpinājumu, turpinājumu :)
AtbildētDzēst