piektdiena, 2013. gada 10. maijs

Sezonas beigas.


24.08.00.

         Vējš W 6-7 Bf. Burāšana ideāla. Novelku šoneri. Iet labi ar nedaudz ietītu genoa un grotu uz vienu rēvi.
         Diennakts rekords 158 j.j. Ap astoņiem mūs sasniedz ciklona  centrs, vējš  pielūzt, palaižam dzinēju un 22.50 ieejam Ventspilī.

25.08.00.

         Neviens par mums neinteresējas. Iepērkam pārtiku un kaut arī vētras brīdinājums nav beidzies, Māris saka – ejam uz Rīgu. 
         Lēmuma sekas ir redzamas uzreiz aiz mola galiem. Vēl iepūš pa 15-17 m/s N. Mūsu ātrums ar dzinēju pretvējā ir ≈ 2 mezgli.
         Ap četriem, beidzot laimīgi tiekam garām Ovīšiem. Vējš nedaudz pierimst. Uzvelkam visas četras buras un ejam pie vēja. Kadisas līcī mums tas neizdevās, bet tagad nesamies ar ātrumu 7,5 mezgli. Jahta ir stabila un viegli vadās. Falšborts iet gandrīz pa ūdeni.
         Ap deviņiem atkal stipri iepūš N. Tikai ar foku, grotu un bezanu paejam garām Kolkas bākai. Tagad priekšā tikai Rīga.

03.10.00.

         Atkal pasākums.  Pirms dažām dienām mēs saņēmām reģistrācijas apliecību un tagad jaunā jahta ir „Milda” LAT1 un vecā ir atkal „URSULA FON ALTONA”.
         Mēs dodamies uz Helsinkiem pasūtīt buras. Priekšvēsture ir sekojoša – buru meistars Liepājā mums iedeva cenu ap 5500 latu, Rozins par Elstrema burām prasa ≈ 4000 Ls par vienu, Igaunijā Tīts jau prasa mazāk, bet vislabākais laikam ir Somijas „Meripurje” piedāvājums. Un tātad mēs ejam uz Tallinu un tad uz Helsinkiem.
         Atejam vakarā. Rīgā galīga flaute, bet līcī kaut kas pūš un mēs varētu uzstādīt rekordu, jo par 12 st. noejam 70 j.j.

04.10.00.

         Ar burām izejam vēl cauri Muhuvainai un tad arī vējš beidzas, un ar motoru ap pusnakti jau tuvojamies Tallinai.

05.10.00.

         Sešos no rīta ienākam Piritā. Jau pusē vienpadsmitos mūs apmeklē Tallinas televīzija, jo šeit ir izplatīta ziņa, ka mēs arī gatavojamies ceļojumam apkārt pasaulei (igauņu jahta tikko no tāda ir atgriezusies). Raidījums ir tendēts uz igauņu un latviešu jahtas salīdzināšanu, starp citu mums par labu.
         Vispār apmeklētāju ir ļoti daudz. Starp tiem arī igauņu Jūras akadēmijas mācību spēki, kuri interesējas arī par veco Mildu.
         Vakara pusē es jau vairs nevaru parunāt un ap septiņiem eju gulēt.
         Pusē divpadsmitos atbrauc Māris ar Ilgoni, un mēs tieši pusnaktī ejam uz Helsinkiem.

06.10.00.

         Saturīga diena.
         Astoņos esam pasu kontrolē un pēc tam piestājam pie buru meistara piestātnes. Meistars liekas ļoti sakarīgs un mēs šeit arī laikam pasūtīsim. Meistars mums šo to pamāca un mēs labi parunājam par burām un burāšanu. Burāšanā, neskatoties uz savu pieredzi, jāmācās visu mūžu.
         Mēs esam ļoti liela jahta priekš šīs ostas (pontons var neturēt mūsu svaru) un tādēļ mums jāiet projām. Mums tas arī ir izdevīgi, jo mēs gribam apmeklēt Maritim burāšanas veikalu.
         Pārejam uz pašu pilsētas centru, kur ir jauna jahtu piestātne (pašreiz galīgi tukša un par brīvu).
Pēc pusdienas esam veikalā un pavadām tur trīs stundas. Mēs iepērkamies par 1500Ls. Galvenais ir elektroniskais kompass un tualetes podi.
         Aizbraucot uz jahtu, esam tā piekusuši, ka varam tikai iedzert kādu rumu un iet gulēt. Pa starpai gan Aldis pieslēdz fekāliju sūkni un es pieskrūvēju stūrmaņa krēslu.
         Starp citu tieši tagad, kad mēs esam Somijā, uz Rīgu atbrauc vīrs no Tallinas, kas grib pirkt veco Ursulu. Likteņa ironija.

07.10.00.

         No rīta ejam atpakaļ uz pasu kontroli.
         Somu muitnieks liek parādīt visas nopirktās mantas, ieskaitot manas apakšbikses, kuras man ir kājās.
         Nokārtojot lietas, ejam prom pa šērām.
         Pēc pusstundas mūs noķer somu robežsargs un liek atstāt šēras, jo mēs jau esam izrakstījušies no valsts.
         Nu ko, somu viesmīlība ir savdabīga, bet tagad ārā no šērām un prom uz Muhuvainu.
         Vējš normāls SE un ātrums arī ap 8 mezgli.

08.10.00.

         Pirms pusnakts ejam iekšā šaurumā. Tagad vējš mums ir pretī un ejam bez burām.
         No rīta pie Raugi vadlīnijas noraujas Aļika laiviņa, kuru mēs velkam līdz no Tallinas. Tas tiek laikā pamanīts un laiva tiek noķerta.
         Izejot no šauruma mums nav citas izejas, kā pagriezt uz Kolku. Jāgaida, kad pierims vilnis. Ejam ar burām un motoru, lai turētu augstumu. Jāskrien ko nagi nes, jo rīt jau sola 15-17m/s un atkal SE.
         Ap desmitiem aizejam līdz Rojai un pārmetam klapi.

09.10.00.

         Četros no rīta beidzas degviela. Esam izbraukuši sausu bāku. Sākās tīrā burāšana. Ejam ar grotu uz otro rēvi, šoneri uz pirmo rēvi, foku un pusi no genoa. Halze iznāk no Mērsraga uz Ķurmragu.
         Vispār jau neiet tik slikti, ātrums ≈ 5 un leņķis starp halzēm ap 120.
         Ap vieniem pietuvojamies Rīgas reidam un izsaucam Kušķi. Kušķis atved mums 60l degvielas un paņem Māri un Ilgoni, kuriem jāsteidzas. Palaižam dzinēju un ejam iekšā Daugavā.
         Tagad galvenā problēma ir robežsargi. Domāju neteikt, ka mēs bijām desmit, bet tikai astoņi. Tad jau redzēs, kas tur sanāks.
         Aļika laiva arī laimīgi, cauri vētrai būs atvilkta līdz Rīgai.
         Robežsargi ir stulbi.
         Sezona beigusies.

21.10.00.

         Pārdzenam abas jahtas uz stāvvietu Andrejostā.

31.10.00.   

         Jaunnodibinātā SIA „Milda apkārt pasaulei” rēķinā ienāk pirmā sponsoru nauda. Par sponsoriem jau ir pieteikušies būt „Ventspils nafta”, „Latvijas kuģniecība”, „Parex” un Apollo.

17.11.00.

         Šodien viesnīcā „Radisson” Latvijā akreditētajiem vēstniekiem, kuru valstis apciemos jahta savā ekspedīcijā apkārt pasaulei, tika prezentēts projekts „Milda apkārt pasaulei”. Piedalījās vēstnieki no ASV, Čīles, Austrālijas, Francijas un Zviedrijas, kā arī ārlietu ministrs Indulis Bērziņš.
         Mildas uzdevums būs lobēt Latvijas intereses, lai Latvija kļūtu par ANO Drošības padomes pastāvīgo locekli.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru