pirmdiena, 2013. gada 20. maijs

Sākās 2001.gads.


2001.gads

17.02.01.

         Esam kopā ar Māri Helsinku jahtu izstādē. Skatam saules baterijas, nakts binokli, vēja rādītāju un citus sīkumus. Apmeklējam arī mūsu buru meistaru Tomasu.

         Gatavošanās rit normāli, bet darāmo darbu saraksts īsāks nepaliek.

 

15.04.01.

         Atsāku atkal rakstīt.

Darbi uz jahtas nu jau ir gājuši uz priekšu. Darbu saraksts ir jau kļuvis īsāks. Pilnībā ir savesta kārtībā motorrūme. Ir savesta kārtībā arī elektrība un jau ir uzlikts autopilots un kompjūters. Aizvakar un vakar mēs ar Rozguli (Furuno pārstāvis) centāmies palaist autopilotu. Beigās mums tas arī izdevās, rīt vēl tikai jāapgūst viņa džoistiks. Tad rīt arī mēģināsim noregulēt autopilotu gaitā.

Ir arī uzlikts kompjūters. Kompis ir laba lieta, tikai pagaidām neizdodas dabūt signālu no kompjūtera uz pārējo sistēmu.

Rīt dosimies uz  Somiju, lai veiktu pēdējos nopietnos pirkumus. Tas būs arī pasaules ceļojuma ģenerālmēģinājums. Izmēģināsim jaunās maiņas. Galvenais – tiks izmēģināti arī mani palīgi – maiņu vadītāji Kušķis un Viesturs.

Interesantākais ir tas, ka šodien pāri Latvijai gāja spēcīgs ciklons ar sniegu un stipru vēju. Rīgā jau no rīta izveidojās 20cm dziļa sniega sega. Uz vakaru vēl sāka nedaudz piesalt. Cerēsim , ka līdz rīt vakaram sniegs nokusīs. Prognoze nākošās nedēļas sākumam katrā gadījumā ir laba.
 
 
 
17.04.01.
Laiks bez izmaiņām – naktī bija samērā auksts (ap 0°).
Stūrē autopilots.
Ejot iekšā Muhuveinā 0,5 j.j. pirms pirmā pagrieziena atceros, kāpēc nestrādā GPS kopā ar radaru. Vienkārši esmu aizmirsis to pievienot. Attaisu paneli un pievienoju vadus. Paspēju tieši 0,2 j.j. pirms pagrieziena.
Muhuveinā izrādās vēl nav ieliktas stoderes. Labi, ka mums ploterī ir saglabājies vecais kurss no pagājušā gada. Идём по приборам.
12:00 sabojājas sildītājs.
12:30 atklājam iemeslu – zems spriegums „komfort”  grupā. Šī grupa netiek lādēta no dzinēja (iemesls pagaidām nezināms).
Ap desmitiem, jau pa tumsu, sasniedzam Hanko. Mūs sagaida robežsargi, jo mums nestrādāja VHF rācija. Plus bija tas, ka viņi mūs pa tumsu ar laivu ieveda pie pasu kontroles. Atļāva mums arī šeit palikt līdz gaismai.
Vakarā vēl es sataisīju rāciju un Aldis atklāja, ka tek izpūtējs.
 
18.04.01.
Ceļamies jau pirms sešiem. Auksts. Līst lietus.
Aldis sametina izpūtēju un mēs dodamies ārā šērās.
Manevrējot ostā nolūzt autopilota potenciometra plecs. Tas tiek saremontēts gaitā  - stundas laikā.
Neskatoties uz to, ejam ar rokas vadību un pēc kompjūtera. Ja tas viss strādā, tad nav problēmu ielīst jebkurā caurumā. Liela nozīme ir arī „interkomam” (iekšējiem sakariem stūres vīrs – stūrmaņa galds).
Laiks ir ļoti auksts. Šērās vēl vietām ir ledus. Gājām ar jahtu garām bļitkotājiem. Gājām arī cauri ledus gabaliem.
Pārējais viss bez problēmām. Ceram vakarā uz somu pirti.
 
19.04.01.
Labi izgulējos. Laikam tādēļ, ka temp. kajītē ir tikai +10°C.
Pie brokastīm vēl pārrunājam ko pirkt un tad visi uz veikalu.
Šeit nelielā laukumā ir kādi 4 vai 5 veikali. Visa pamatiepirkšanās mums aizņem apm. 5 stundas. Dabūjām gandrīz visu. Šo to pasūtām un dabūsim rīt.
Pēc pusdienām noņemam vecās buras, lai rīt varētu likt jaunās. Prognoze uz rītu ir laba, lai varētu piemērīt buras.
Vakarā reklāmas nolūkos izdzeram pudeli „ Metaxa”.
 
20.04.01.
No rīta atkal ejam uz veikalu.
Pasūtam moskītu tīklus. Es pārslēdzu autopilotu.
Divos ejam pāri pie Toma pēc burām. Tad sākas lielais darbs uzvilkt visas buras, lai tās piemērītu. Labi, ka laika apstākļi mums to ļauj. Mēs visu izdarām pa trijām stundām.
Tagad sākas problēmas. Pārejam pie robežsargiem, kur izrādās, muita strādā tikai no 1.maija. Mums ir jāiet uz lielo ostu pie muitas. Tur satiekamies ar Viking Line, kurš iet prom no piestātnes. Māris aiziet uz muitu un runā samērā ilgi. Rezultāts bezcerīgs – somi saka, ka buras ir jāved uz Tallinu ar prāmi.
Ejam atpakaļ pie robežsargiem un „čekojamies” ārā no Somijas. Buras mums ir mastos un mēs dodamies uz Tallinu. Un nekas slikts nenotiek. Tas vēlreiz pierāda to, ka ja tu gribi būt godīgs un ievērot visus likumus, tad tevi sāk čakarēt.
 
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru