2001.gads
17.02.01.
Esam kopā ar
Māri Helsinku jahtu izstādē. Skatam saules baterijas, nakts binokli, vēja
rādītāju un citus sīkumus. Apmeklējam arī mūsu buru meistaru Tomasu.
Gatavošanās
rit normāli, bet darāmo darbu saraksts īsāks nepaliek.
15.04.01.
Atsāku atkal
rakstīt.
Darbi uz jahtas nu jau ir gājuši
uz priekšu. Darbu saraksts ir jau kļuvis īsāks. Pilnībā ir savesta kārtībā
motorrūme. Ir savesta kārtībā arī elektrība un jau ir uzlikts autopilots un
kompjūters. Aizvakar un vakar mēs ar Rozguli (Furuno pārstāvis) centāmies palaist autopilotu. Beigās mums tas arī
izdevās, rīt vēl tikai jāapgūst viņa džoistiks. Tad rīt arī mēģināsim noregulēt
autopilotu gaitā.
Ir arī uzlikts kompjūters. Kompis
ir laba lieta, tikai pagaidām neizdodas dabūt signālu no kompjūtera uz pārējo sistēmu.
Rīt dosimies uz Somiju, lai veiktu pēdējos nopietnos
pirkumus. Tas būs arī pasaules ceļojuma ģenerālmēģinājums. Izmēģināsim jaunās
maiņas. Galvenais – tiks izmēģināti arī mani palīgi – maiņu vadītāji Kušķis un
Viesturs.
Interesantākais ir tas, ka šodien
pāri Latvijai gāja spēcīgs ciklons ar sniegu un stipru vēju. Rīgā jau no rīta
izveidojās 20cm dziļa sniega sega. Uz vakaru vēl sāka nedaudz piesalt. Cerēsim
, ka līdz rīt vakaram sniegs nokusīs. Prognoze nākošās nedēļas sākumam katrā
gadījumā ir laba.
17.04.01.
Laiks
bez izmaiņām – naktī bija samērā auksts (ap 0°).
Stūrē
autopilots.
Ejot
iekšā Muhuveinā 0,5 j.j. pirms pirmā pagrieziena atceros, kāpēc nestrādā GPS kopā
ar radaru. Vienkārši esmu aizmirsis to pievienot. Attaisu paneli un pievienoju vadus. Paspēju tieši 0,2 j.j. pirms
pagrieziena.
Muhuveinā
izrādās vēl nav ieliktas stoderes. Labi, ka mums ploterī ir saglabājies vecais
kurss no pagājušā gada. Идём по
приборам.
12:00
sabojājas sildītājs.
12:30
atklājam iemeslu – zems spriegums „komfort” grupā. Šī grupa netiek lādēta no dzinēja
(iemesls pagaidām nezināms).
Ap
desmitiem, jau pa tumsu, sasniedzam Hanko. Mūs sagaida robežsargi, jo mums
nestrādāja VHF rācija. Plus bija tas, ka viņi mūs pa tumsu ar laivu ieveda pie
pasu kontroles. Atļāva mums arī šeit palikt līdz gaismai.
Vakarā
vēl es sataisīju rāciju un Aldis atklāja, ka tek izpūtējs.
18.04.01.
Ceļamies
jau pirms sešiem. Auksts. Līst lietus.
Aldis
sametina izpūtēju un mēs dodamies ārā šērās.
Manevrējot
ostā nolūzt autopilota potenciometra plecs. Tas tiek saremontēts gaitā - stundas laikā.
Neskatoties
uz to, ejam ar rokas vadību un pēc kompjūtera. Ja tas viss strādā, tad nav
problēmu ielīst jebkurā caurumā. Liela nozīme ir arī „interkomam” (iekšējiem sakariem stūres vīrs – stūrmaņa galds).
Laiks
ir ļoti auksts. Šērās vēl vietām ir ledus. Gājām ar jahtu garām bļitkotājiem.
Gājām arī cauri ledus gabaliem.
Pārējais
viss bez problēmām. Ceram vakarā uz somu pirti.
19.04.01.
Labi
izgulējos. Laikam tādēļ, ka temp. kajītē ir tikai +10°C.
Pie
brokastīm vēl pārrunājam ko pirkt un tad visi uz veikalu.
Šeit
nelielā laukumā ir kādi 4 vai 5 veikali. Visa pamatiepirkšanās mums aizņem apm.
5 stundas. Dabūjām gandrīz visu. Šo to pasūtām un dabūsim rīt.
Pēc
pusdienām noņemam vecās buras, lai rīt varētu likt jaunās. Prognoze uz rītu ir
laba, lai varētu piemērīt buras.
Vakarā
reklāmas nolūkos izdzeram pudeli „ Metaxa”.
20.04.01.
No
rīta atkal ejam uz veikalu.
Pasūtam
moskītu tīklus. Es pārslēdzu autopilotu.
Divos
ejam pāri pie Toma pēc burām. Tad sākas lielais darbs uzvilkt visas buras, lai tās piemērītu. Labi, ka laika apstākļi mums to ļauj. Mēs visu izdarām pa trijām stundām.
Tagad
sākas problēmas. Pārejam pie robežsargiem, kur izrādās, muita strādā tikai no
1.maija. Mums ir jāiet uz lielo ostu pie muitas. Tur satiekamies ar Viking Line,
kurš iet prom no piestātnes. Māris aiziet uz muitu un runā samērā ilgi. Rezultāts
bezcerīgs – somi saka, ka buras ir jāved uz Tallinu ar prāmi.
Ejam
atpakaļ pie robežsargiem un „čekojamies” ārā no Somijas. Buras mums ir mastos
un mēs dodamies uz Tallinu. Un nekas slikts nenotiek. Tas vēlreiz pierāda to,
ka ja tu gribi būt godīgs un ievērot visus likumus, tad tevi sāk čakarēt.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru