otrdiena, 2014. gada 19. augusts

Worlds end.

16.12.01.
            Naktī bezvējš. Nojuka arī, starp citu, vēja rādītāja kabelis.
            No rīta kolosāls saullēkts. Šeit arī tāds kluss saullēkts, laikam ir daudz lielākā vērtē, kā kādā citā pasaules daļā. 40 platuma grādos cilvēks prot novērtēt skaistu un mierīgu saullēktu un gludu okeānu.
            Šodien Dzintra izlido no Rīgas, lai arī dotos tālajā ceļā uz Ušuaiju.
            Saulaina diena bez mākoņiem. Vējš ir pieņēmies līdz 20 kn un pūš no SW,, tāpēc turpinām iet ar motoru. Gaidāms, ka griezīsies W.
            Okeāns mudž no dzīvības. Delfīni un lobosi. Gaisā ap mums nepārtraukti riņķo daudz dažādu putnu. Bija arī albatrosi.
            Pa dienas vidu vējš sagāja tieši S un mums bija jāsāk iet ar halzēm, jo pacēlās vilnis. Spiediens turpina celties un man liekas, ir sasniedzis neredzētus augstumus priekš šiem platuma grādiem – 1024 hPa.
            Pēcpusdienā vējš un vilnis vienkārši nolūzt tiktāl, ka mēs varam turpināt iet ar motoru pa ģenerālo kursu.
            Viena laba diena atkal būs šeit aizvadīta un mēs jau būsim sasnieguši svilpojošos piecdesmitos.
 
17.12.01.
            Esam sasnieguši piecdesmitos platuma grādus. Laiks joprojām mierīgs, tikai kļūst ievērojamāki aukstāks. Ārā ir tikai +9°C un man pie galda +15°C.
            Pūs N, bet nedaudz par lēnu, lai ietu tikai ar burām. Steidzos, jo man bail, ka pēc tik daudz labām dienām var nākt diezgan stipra vētra, jo meteoroloģija jau nav mainījusies. Man vēl vajag divas dienas – šodienu un rītdienu. Aiz San Djego raga jau tā vai tā stipri pūtīs tieši pretī.
            Šorīt jau debesis ir pelēkas un okeāns arī. Tagad jau te sāk izskatīties pēc zemes malas.
            Vējš uz vakaru pieņemas un sasniedz jau 45 kn brāzmās.
            Dīvainākās lietas notiek ar spiedienu. Tas turpina krist visu dienu, vakarā sasniedzot 988 hPa. Laika prognozes atkal nav.
 
18.12.01.
            Spiediens turpina krist. Atnāca laika prognoze, kurā bija teikts tikai, ka nebūs vētras. Arī tas jau ir labi.
            Divos naktī spiediens nedaudz palielinās. Vējš nolūzt, tad pēkšņi iebliež no otra borta 40 kn un tad sāk grozīties ar 10 kn ātrumu.
            Spiediens turpina krist un 11 sasniedz 983 hPa.
 
Spiediena kritums ir iespaidīgs.
 
            Laika ziņas vētru nesola. Kā spiediens celsies, es nesaprotu. Pagaidām 7 balles. Pēc pusdienas vējš pierimst un spiediens nemaz netaisās celties. Bet jau labu laiku atrodas uz zemākās atzīmes 983 hPa.
            Mums līdz Le Maira šaurumam atlikušas vēl 70 j.j.
            Vakar jahta, starp citu, sasniedza savu pagaidām, laikam, rekorda ātrumu - 12,5 kt. Bet diennaktī noietās distances rekords netika pārspēts.
            Vakarā atnāca siltā fronte ar lietu un 8 ballu stipru SW vēju. Tā ir atbilde uz jautājumu, kā celsies spiediens. Muļļājām atkal ar motoru ar 3 mezgliem pret vēju un vilni.
 
19.12.01.
            No rīta saņēmu laika ziņas – vētra. Dabīgi, ka to varēja jau gaidīt un arī redzēt. Bet pēc dažām stundām vētra jau bija beigusies. Ātri.
            Mums jātiek Le Maira kanāla ieejā ap 10. 10:30 esam ieejas punktā un ar straumi un rimstošu vēju ejam cauri kanālam. Viļņi normāli – mums paveicās.
            Aiz kanāla, kā balva par paveikto, mierīgs okeāns un flaute. Straume gan sagriezās pretī ar 3 mezglu ātrumu, bet visu jau arī nevar gribēt.
            Sešos zvana Kušķis, ka krasta komanda tikko ir ieradusies Ušuaijā. Viss ir izplānots perfekti. Man ir gandarījums, ka pagaidām viss izdodas pēc plāna. Kā nekā tas ir mans pirmais pasaules apceļojuma plāns.
 
20.12.01.
            Ejam pa Bīgla kanālu. Mums uzreiz kļuva skaidrs tas, par ko stāstīja Jurgens par kuģošanu Patagonijā. Pret vēju paiet praktiski nav iespējams. Kad uzpūš 40 kn, tad ar 1200 apgriezieniem mēs ejam ar 0,5 mezglu ātrumu atpakaļ. Vējš uzreiz šeit veido stirpu vēja straumi līdz 2 mezgli. Vilnis ir 0,5m, bet ļoti ass. Cīnāmies. Ja laiks uzlabosies, tad varbūt arī šodien tiksim Ušuaijā.
            Deviņos vakarā ieejam Ušuaijas līcī.
            Vispirms eju pie jahtkluba pontona, kas atzīmēts kartē, bet tur nevar pieiet. Izlamāju Kušķi, kuram būtu mani tur jāgaida un, tad dzirdu, ka mums svilpj. Esam īsto pontonu palaiduši garām, uz kura tiešām stāv Kušķis, kā dzīvs.
            Ejam klāt. Dziļums pietiekošs. Piestājām pie borta vienai franču jahtai. Šeit visi pie piestātnes stāv divos korpusos.
            Kā vēlāk izrādās, tad visas jahtas pie piestātnes ir vai nu jau apņēmušas, vai nu vēl ņems Horna ragu. Capehorner’u jahtklubs.
 
Caphorner's jahtklubs.
 
            Un tur jau nāk arī Dzintra. Beidzot esam atkal kopā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru