16.12.01.
Naktī
bezvējš. Nojuka arī, starp citu, vēja rādītāja kabelis.
No
rīta kolosāls saullēkts. Šeit arī tāds kluss saullēkts, laikam ir daudz lielākā
vērtē, kā kādā citā pasaules daļā. 40 platuma grādos cilvēks prot novērtēt
skaistu un mierīgu saullēktu un gludu okeānu.
Šodien
Dzintra izlido no Rīgas, lai arī dotos tālajā ceļā uz Ušuaiju.
Saulaina
diena bez mākoņiem. Vējš ir pieņēmies līdz 20 kn un pūš no SW,, tāpēc turpinām
iet ar motoru. Gaidāms, ka griezīsies W.
Okeāns
mudž no dzīvības. Delfīni un lobosi. Gaisā ap mums nepārtraukti riņķo daudz
dažādu putnu. Bija arī albatrosi.
Pa
dienas vidu vējš sagāja tieši S un mums bija jāsāk iet ar halzēm, jo pacēlās
vilnis. Spiediens turpina celties un man liekas, ir sasniedzis neredzētus augstumus
priekš šiem platuma grādiem – 1024 hPa.
Pēcpusdienā
vējš un vilnis vienkārši nolūzt tiktāl, ka mēs varam turpināt iet ar motoru pa
ģenerālo kursu.
Viena
laba diena atkal būs šeit aizvadīta un mēs jau būsim sasnieguši svilpojošos
piecdesmitos.
17.12.01.
Esam
sasnieguši piecdesmitos platuma grādus. Laiks joprojām mierīgs, tikai kļūst
ievērojamāki aukstāks. Ārā ir tikai +9°C un man pie galda +15°C.
Pūs
N, bet nedaudz par lēnu, lai ietu tikai ar burām. Steidzos, jo man bail, ka pēc
tik daudz labām dienām var nākt diezgan stipra vētra, jo meteoroloģija jau nav
mainījusies. Man vēl vajag divas dienas – šodienu un rītdienu. Aiz San Djego
raga jau tā vai tā stipri pūtīs tieši pretī.
Šorīt
jau debesis ir pelēkas un okeāns arī. Tagad jau te sāk izskatīties pēc zemes
malas.
Vējš
uz vakaru pieņemas un sasniedz jau 45 kn brāzmās.
Dīvainākās
lietas notiek ar spiedienu. Tas turpina krist visu dienu, vakarā sasniedzot 988
hPa. Laika prognozes atkal nav.
18.12.01.
Spiediens
turpina krist. Atnāca laika prognoze, kurā bija teikts tikai, ka nebūs vētras.
Arī tas jau ir labi.
Divos
naktī spiediens nedaudz palielinās. Vējš nolūzt, tad pēkšņi iebliež no otra
borta 40 kn un tad sāk grozīties ar 10 kn ātrumu.
Spiediens
turpina krist un 11 sasniedz 983 hPa.
Spiediena kritums ir iespaidīgs. |
Laika
ziņas vētru nesola. Kā spiediens celsies, es nesaprotu. Pagaidām 7 balles. Pēc
pusdienas vējš pierimst un spiediens nemaz netaisās celties. Bet jau labu laiku
atrodas uz zemākās atzīmes 983 hPa.
Mums
līdz Le Maira šaurumam atlikušas vēl 70 j.j.
Vakar
jahta, starp citu, sasniedza savu pagaidām, laikam, rekorda ātrumu - 12,5 kt.
Bet diennaktī noietās distances rekords netika pārspēts.
Vakarā
atnāca siltā fronte ar lietu un 8 ballu stipru SW vēju. Tā ir atbilde uz
jautājumu, kā celsies spiediens. Muļļājām atkal ar motoru ar 3 mezgliem pret
vēju un vilni.
19.12.01.
No
rīta saņēmu laika ziņas – vētra. Dabīgi, ka to varēja jau gaidīt un arī redzēt.
Bet pēc dažām stundām vētra jau bija beigusies. Ātri.
Mums
jātiek Le Maira kanāla ieejā ap 10. 10:30 esam ieejas punktā un ar straumi un
rimstošu vēju ejam cauri kanālam. Viļņi normāli – mums paveicās.
Aiz
kanāla, kā balva par paveikto, mierīgs okeāns un flaute. Straume gan sagriezās
pretī ar 3 mezglu ātrumu, bet visu jau arī nevar gribēt.
Sešos
zvana Kušķis, ka krasta komanda tikko ir ieradusies Ušuaijā. Viss ir izplānots
perfekti. Man ir gandarījums, ka pagaidām viss izdodas pēc plāna. Kā nekā tas
ir mans pirmais pasaules apceļojuma plāns.
20.12.01.
Ejam
pa Bīgla kanālu. Mums uzreiz kļuva skaidrs tas, par ko stāstīja Jurgens par
kuģošanu Patagonijā. Pret vēju paiet praktiski nav iespējams. Kad uzpūš 40 kn,
tad ar 1200 apgriezieniem mēs ejam ar 0,5 mezglu ātrumu atpakaļ. Vējš uzreiz
šeit veido stirpu vēja straumi līdz 2 mezgli. Vilnis ir 0,5m, bet ļoti ass. Cīnāmies.
Ja laiks uzlabosies, tad varbūt arī šodien tiksim Ušuaijā.
Deviņos
vakarā ieejam Ušuaijas līcī.
Vispirms
eju pie jahtkluba pontona, kas atzīmēts kartē, bet tur nevar pieiet. Izlamāju
Kušķi, kuram būtu mani tur jāgaida un, tad dzirdu, ka mums svilpj. Esam īsto
pontonu palaiduši garām, uz kura tiešām stāv Kušķis, kā dzīvs.
Ejam
klāt. Dziļums pietiekošs. Piestājām pie borta vienai franču jahtai. Šeit visi pie
piestātnes stāv divos korpusos.
Kā
vēlāk izrādās, tad visas jahtas pie piestātnes ir vai nu jau apņēmušas, vai nu vēl
ņems Horna ragu. Capehorner’u jahtklubs.
Caphorner's jahtklubs. |
Un
tur jau nāk arī Dzintra. Beidzot esam atkal kopā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru