23.11.01.
Par cik tagad viss atkal
ir atkarīgs tikai no mums, tad šeit bez kādas aizķeršanās mēs 8:50 atdevām
galus no CINS. Aizgājām blakus uz Internacional Marine pēc degvielas. Tur mūs
jau sagaidīja Haralds ar visu ģimeni. Uzpildījām degvielu. Benzīntanka
saimnieks mums uzdāvināja 3 l pudeli ar paštaisītu cukurniedru šņabi – pinga.
Pēdējās atvadas un mēs jau esam okeānā.
Mūs pavada Haralds ar ģimeni. |
Aldim šodien vārda diena.
Tā viņam ir vislabākā dāvana, jo tieši viņš vissmagāk pārdzīvo nīkšanu krastā.
Pēc dažām stundām jau
atkal pārbaudījums. Nostrādā automātiskā ugunsdzēšanas signalizācija motorrūmē.
Deg!? Nē, sakarsis blīvslēgs uz vārpstas. Jaunai vārpstai Aldis ir par stingru
novilcis nesaeļļotu blīvslēgu un tagad tas uzkarsa. Lielākā nelaime, ka nokusa
nost plastmasas eļļošanas caurule. To varam ātri salabot. Ejam tālāk.
24.11.01.
Vēja nav. Ejam ar motoru.
It kā viss ir normāli. Blīvslēgs vairs nekarst. Troksnis vai nu mazinās, vai
arī es pie viņa jau esmu pieradis.
Rīt ap pusdienas laiku
jau būsim šķērsojuši šeit slaveno Sant Katarinas līci laikam galīgā bezvējā.
Atliek uzrakstīt šādu frāzi,
kad viss jau mainās. Ap vienpadsmitiem vakarā sāk strauji celties spiediens un
10 min laikā vējš pieaug līdz 24 mezglu ātrumam.
25.11.01.
Tā jau man likās, ka tā
nav īslaicīga parādība. Pēc pusnakts, par cik vējš pūš tieši no priekšas,
izlemju iet okeānā. Vējš arvien pieņemas. Ejam ar vētras grotu un dzinēju. Ap
pieciem no rīta ir laikam maksimums – reizēm pūš 33 -37 mezgli. Pēc sešiem 30
mezgli jau ir retums. Sāk nedaudz pierimt un mēs paceļam foku un pārmetam halzi
uz kratsu. Vējš aizvien vairāk iet E un ap vieniem mēs jau esam savā kursā.
Vējš gan vēl ir par asu, lai slēgtu ārā dzinēju.
Tā redz Santa Katarina
tomēr parādīja ko tas nozīmē. Ne velti šo līci sauc par Brazīlijas Biskaju.
26.11.01.
Pa nakti vējš sagriezās
uz E un mēs ejam ar burām. Bet tomēr visu dienu pūš starp 20 un 30 mezgliem.
Tāda stulba situācija. Ne vētra beigusies, ne nebeigusies. Pus dienu līst
stiprs lietus. Daudz kas ir satecējis slapjš. Debesis pelēkas. Nekas neliecina
par pavasari 20-ajos platuma grādos. Ar Santosu nevar salīdzināt. Un kā vienmēr,
kad ir šaubīgs laiks, tad nav laika prognozes.
Šodienas pozitīvais ir
tas, ka Olafs var dabūt tikai jaunu kompi. Māris piekrita man to nopirkt. Tagad
jāgaida, kad Dzintra to atvedīs.
27.11.01.
Vakar, pirms pusnakts,
mūs noķēra pamatīgs negaiss. Viņš tuvojās ar lielu ātrumu un mūs burtiski
aplenca. Kamēr es domāju par kuru pusi viņam iet garām, tikmēr viņš bija jau
aiz muguras. Novācām buras, palaidām motoru un gaidījām.
Vējš nevis pastiprinājās,
bet pielūza un sāka līt lietus. Ejam ar motoru pa ģenerālo kursu. Lietus ir
pamatīgs. Zibens te vienā te otrā pusē, te virs galvas. Gaisā jūtama stipra ozona
smarža. Spiediens ceļas. Pēc divām stundām spiediens sāk strauji krist un vējš
pakāpeniski pieņemties. Paceļam buras un apturam motoru. Pēc stundas vējš jau pieņēmās
līdz 40 mezglu ātrumam. Skrienam ar astoņiem mezgliem. Tad vējš sāk griezties
no E caur N ar W un pielūzt. No rīta viņš jau atkal sagriežas S un pūš ar ātrumu
20 – 28 mezgli.
Šī acīmredzot ir tāda pati
vieta kā Teksele Ziemeļjūrā. Šeit laiks nemainās. No šī sliktā laika var tikai
aiziet.
28.11.01.
Vakar pēc pusdienas vējš
gan beidzot norima. Palika tikai vilnis. Mums izdevās ar motoru un vienu halzi
tikt garām Rio Grandei. Šodien jau vēja nav gandrīz nemaz. Spīd saule. Ejam ar
motoru.
Jau divas dienas mums
gaisā virmo ideja par tādu pašu platformu ahterī kā bija vācietim. Šodien ar
Aldi uzmetām to uz papīra un kā par brīnumu Māris gandrīz uzreiz arī piekrita.
Ja varēs dabūt Čīlē pietiekoši lētu materiālu, tad Valparaiso mēs mēģināsim to
realizēt. Aldis saka, ka viņam vajag 5 dienas, lai sametinātu. Tālāk jau mēs
varam to pilnveidot pamazām. Grīdas vietā no sākuma var ielikt vienkārši
krāsotu finieri. Galvenais, ka akcepts ir un mēs varam jau konkrēti darboties
un projektēt.
Šodien atnāca ziņa, ka “Kaupo”
jau ir atstājis Zālamana salas. Izskatās, ka viņi jau šo Jauno gadu sagaidīs
Austrālijā.
Mums pašlaik pretī strādā
kaut kāda straume apm. 1 mezgls.
29.11.01.
Turpinām iet ar motoru.
Vējš E. Esam sasnieguši slaveno La Platas grīvu. Ūdens ir jau kļuvis brūns.
Šeit saņemam arī laika prognozi,
kas sola, ka šodien šeit iet pāri aukstā fronte. Šeit gan ir pats frontes gals
un es ceru, ka pārāk spēcīga vēja nebūs. Lietus gan varētu būt. Pagaidām
gandrīz flaute.
Drīz sāks drukāt NAVTEX.
Vienu brīdi lampiņa jau dega. Citādi es jau atkal sāku domāt, ka kaut kas ar
antenu.
Pēcpusdienā redzējām
pirmo jūras lauvu, kura gulēja uz muguras un sauļojās.
30.11.01.
Burājam pāri La Platas
deltai, kuras platums ir 112 j.j. un tā ir platākā upes delta pasaulē. Laiks
mums šeit ir apbrīnojami jauks. Vējš reizēm ir pat nedaudz par lēnu.
Saņēmu pirmo NAVTEX
paziņojumu no Mar del Platas. Aparāts strādā un ir pārslēdzies uz nākošo meteo
rajonu. Buenosairesu laikam uztvert nevar.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru